Salling Group-ejede Netto rykker nu også på den digitale loyalitetsfront med lanceringen af en ny app og loyalitetskonceptet Netto+.

– Netto+ er vores største loyalitetstiltag nogensinde. Vores indkøbsvaner, og ikke mindst måden vi køber ind på og finder tilbud på, har ændret sig enormt de senere år, siger Kathrine Werling, Senior Marketing Manager i Netto Danmark, i en pressemeddelelse.

Hun fortsætter:

– Mobilen er for mange danskere blevet pung, indkøbsseddel, kogebog og loyalitetskort i én – og som Danmarks største dagligvarekæde, så skal vi selvfølgelig have en løsning til den udvikling, 

Kundeklubber i digitalt comeback

Nettos lancering af det nye digitale loyalitetskoncept falder på et tidspunkt, hvor kundeklubber har gjort et digitalt comeback i mange af de store detailkæder.

Per Østergaard Jacobsen, der er ekstern lektor ved CBS’ institut for Marketing, og ekspert i blandt andet detailkæders loyalitetsprogrammer, har tidligere peget på, at den udvikling giver ”rigtig god mening set fra et marketingperspektiv.” 

– Ved at kommunikere direkte til forbrugerne med personlige og relevante tilbud på mobilen, bliver deres tilbudsmarkedsføring langt mere effektiv og kan måles langt hurtigere, end når den er spredt ud på forskellige platforme som tilbudsaviser, TV-reklamer og printannoncer, sagde han til Markedsføring 3. september, kort efter at nye apps og digitale loyalitetskoncepter, såsom Bilka Plus, føtex Plus og Coop Prime, var blevet lanceret.

Uncle Grey har hjulpet til

Med Nettos nye loyalitetsapp får kunderne Netto+ medlemstilbud og personlige tilbud, ligesom alle kvitteringer gemmes automatisk i appen. Appen indeholder derudover – som man blandt andet også kender det fra en anden af Salling Groups apps, føtex+, funktionen ”friskhedsgaranti, ligesom den byder på en indkøbsliste og prisscanner.

På sigt vil det også ”være muligt at betale direkte gennem app’en med Scan & Go”, lyder det i pressemeddelelsen.

Netto har arbejdet sammen med reklamebureauet Uncle Grey om lanceringen af Netto+.

– Vi er glade for, at Netto valgte Uncle Grey som leadbureau til lanceringen af Netto+. Vores samarbejde går mange år tilbage, hvor vi historisk set især har hjulpet Netto med de mere taktiske tiltag, og derfor er vi rigtig glade for, at Netto valgte os som strategisk og kreativ partner på en så vigtig forretningsmæssig lancering, lyder det fra Charlotte Porsager, Chief Operating Officer Uncle Grey, i pressemeddelelsen.

Den nye Netto+ app kan hentes i Appstore og Google Play fra 26. oktober.