Fire bureauer var i november inviteret til pitch på den nye store danske energi-, internet- og tele-koncern Norlys.

Nu er det nye bureau fundet – og valget er faldet på Hjaltelin Stahl – Part of Accenture Interactive.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

– Vi er fortsat i gang med at forme og udvikle Norlys-brandet til at nå dets fulde potentiale. Derfor har vi behov for en partner, der kan komme med ind i det forretningsstrategiske maskinrum. Og som leverer et højt niveau på alt fra kreativitet og kundeoplevelse til innovation og teknologi, siger Marianne Skaaning Ebbesen, der er CMO i Norlys, i meddelelsen.

Hun tilføjer, at det samtidig var afgørende, at det nye bureau ”kunne indgå i et tæt samarbejde med øvrige samarbejdspartnere. Og sammen med dem tage brandet til nye højder”

– Her var vi ikke i tvivl om, at Hjaltelin Stahl var det stærkeste og bedste match for os. 

Bureaumix på plads

Norlys-brandet, der har eksisteret i små to år, gør sig lige nu bemærket i reklameblokken med “grøn strøm”-kampagnen, der er udviklet i samarbejde med svenske Forsman & Bodenfors.

– På kun et år har vi fået etableret en stærk brandplatform, der samler virksomheden og giver os en stemme i markedet, siger Marianne Skaaning Ebbesen og tilføjer:

– Nu er vi klar til at tage brandet til det næste niveau, blandt andet gennem et målrettet fokus på den digitale kundeoplevelse. Her bliver et stærkt samarbejde mellem Hjaltelin Stahl og vores digitale bureau, Manyone, en hovednøgle.

Om Norlys

Norlys blev døbt i april 2020 efter en fusion mellem de tidligere energi- og teleselskaber SE og Eniig.

Norlys tæller i dag ca. 2.500 ansatte og 1,5 mio. kunder på tværs af energi, internet og tv.

Manyone er for nylig blevet genvalgt sammen med mediebureauet Orchestra som en del af Norlys’ ønske om at ensrette og minimere antallet af bureau-samarbejdspartnere. 

“En drømmekunde”

Også hos Hjaltelin Stahl er glæden ved det nye samarbejde stor. 

– At få lov til at arbejde med Danmarks største energi- og telekoncern med så store ambitioner gør Norlys til en drømmekunde for os, siger Lasse Bjerre, Group Client Director hos Hjaltelin Stahl, i meddelelsen.

Han fortsætter:

– Ud over at samarbejdet giver mulighed for, at vi kan arbejde tæt sammen om kernen af produktet, ligger der både en stor, sjov og spændende opgave i at løfte hele kommunikationsdelen. Og i at skabe interessante kundeoplevelser i tæt samarbejde med Manyone, Orchestra og selvfølgelig Norlys.

Norlys-koncernen ejer blandt andet også Boxer og Stofa, der ligeledes skifter bureauhænder og bliver inkluderet i det nye samarbejde. 

Et bureaumix, der udover Hjaltelin Stahl, Manyone og Orchestra, også inkluderer Kvantum Copenhagen.