Hvem er branchens største talenter?

Det spørgsmål bliver inden så længe besvaret, da initiativgruppen bag The M List – Dansk Markedsføring, headhunterbureauet Holm Marcher & Co og strategihuset Clay – har sat sig for at finde dem. 

Det sker med initiativet ”The M Talents – The Rising Stars”, som bliver en del af The M List 2020. 

For at komme i betragtning som et M Talent skal man være en ”Young Professional” – altså under 30 år – og arbejde inden for marketing, tech, kommunikation eller medier. 

Ifølge adm. direktør i Dansk Markedsføring, Thomas Wahl, er det helt naturligt at udvikle The M List med det nye initiativ:

– Med The M Talents ønsker Dansk Markedsføring at sætte fokus på den underskov af talenter, vi har i branchen, men som endnu ikke er helt klar til at blive en del af The M List, siger han og fortsætter:

– Jeg håber, at vi med initiativet kan skabe en platform, der både hylder the rising stars og være med til at sætte et pejlemærke for øvrige talenter.

The M Talents skal indstilles af kolleger eller chefer, hvorefter advisory boardet udvælger årets talenter, der således kommer med i The M List 2020. 

Udvælgelsen sker på baggrund af fem udvælgelseskriterier:

– Fagligt kompetenceniveau

– Visionær og innovativ

– Synlige resultater

– Anerkendelser og vundne branchepriser

– Personligt potentiale

FAKTA: The M List Advisory Boardet 2020 

– Lisa Gøttler, CMO & CPO, KVIK, der repræsenterer annoncørerne.
– Morten Kristensen, CEO, MediaCom Danmark, der sikrer indsigten fra mediebranchen.
– Bjarne Spellerberg, CEO, Boye & Spellerberg, der repræsenterer bureauerne.

Fra udgiverne af bogen deltager igen: