Et af Danmarks største branding- og designbureauer, Kontrapunkt, har skiftet ud på CEO-posten.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

Ny CEO er Johan Lawaetz, der blev hentet til Kontrapunkt som ny COO fra Implement Consulting Group i august 2019.

Kontrapunkts nu tidligere CEO, Philip Linnemann, fortsætter som Creative Director.

Ny strategi

Facts om Kontrapunkt:

Branding- og designbureauet har i 35 år rådgivet og bygget brands for såvel nationale og internationale kunder.

Eksempler er Ørsted, Mitsubishi, Mærsk, Shiseido, Specsavers, Danish Crown, Folketinget, Novo Nordisk, Nissan og Noma.

Bureauet rummer i dag over 50 designere, strateger, arkitekter og projektledere fordelt på kontorer i København og Tokyo.

Bestyrelsesformand Jens Wittrup Willumsen oplyser i meddelelsen, at ”omrokeringen sker som følge af en ny strategi”.

– Kontrapunkt har det sidste år lagt en ny ambitiøs strategi om at forene forretningsstrategi og brandstrategi gennem nye ydelser og partnerskaber, siger han.

Jens Wittrup Willumsen fortsætter:

– Med Johans baggrund har vi de rigtige kompetencer til at lykkes med strategien, og skiftet er samtidig en naturlig forlængelse af den rejse, Kontrapunkt er på.

Den nye strategi skal blandt andet føre til, at Kontrapunkt i fremtiden, foruden brand-transformationer, bliver ”den langsigtede partner i løbende brand-building og strategiudvikling.”, oplyser Kontrapunkts nye CEO, Johan Lawaetz, i meddelelsen.

Opruster digitalt

Den tidligere CEO, Philip Linnemann, bliver som nævnt i Kontrapunkt som ny Creative Director, og han får desuden ansvaret for Kontrapunkts digitale team, der ved samme lejlighed udvides med amerikanske Sean Manion som ny Lead Producer.

Et udpluk af Kontrapunkts arbejde. Foto: PR

Han kommer til bureauet med otte års erfaring fra henholdsvis Stink Studios i New York og Hello Great Works i København.

– Det at få Sean Manion ombord er første led i at udbygge vores digitale team over det kommende halve år, siger Philip Linnemann i meddelelsen.

Kontrapunkt kom ud af 2019 med en bruttofortjeneste på knap 29 millioner kroner, og et underskud på godt 800.000 kroner, fremgår det af selskabets seneste årsregnskab.