En spritny aktiveringskampagne for Audis mere end 10 år gamle FC København-sponsorat retter rampelyset mod dem, der gør en forskel for fodbolden uden for grønsværen.
Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.
Kampagnen er skudt i gang med en herofilm, hvor man følger en bolddreng fra Parken på dagen op til en kamp, og i de følelsesladede momenter under kampen, inden turen igen går hjem via Øster Allé.
Filmen følges op med en række fan-rettede aktiviteter og konkurrencer på forskellige platforme, og ifølge Jacob Thiesen, der er Head of Marketing hos Audi Danmark, er netop ”omnichannel og fan-involvering” nøgleordene for kampagnens succes.
”Vi har et ønske om at hylde alle dem, der ofte står i skyggen af de 22 profilerede fodboldspillere på banen, men som spiller en mindst lige så vigtig rolle i at give alle sportsglade danskere store sportslige oplevelser,” siger han i meddelelsen og tilføjer:

”I kampagnen er fokus på boldhenterne. Unge mennesker, som alle drømmer om en dag at stå på den anden side af kridtstregerne, men hvor vi ved, at det er de færreste, der når så langt. Det gør dog ikke deres rolle mindre vigtig, så derfor fortjener de denne hyldest.”
En relevant rolle
Det kreative bureau Eiffel står bag kampagnen, og her siger Creative Director Janus G. Hansen i meddelelsen:
”Ideen om at takke alle dem, der henter, giver Audi en relevant rolle i kampagnen. For så er det ikke blot en hyldest til boldhenterne, men også til alle de forældre, som trofast henter og bringer deres børn. Det giver kampagnen noget nærvær og autenticitet, som vi synes passer godt til Audi-brandet.”
Filmen bakkes op af en geografisk targeteret OOH-kampagne på nøje udvalgte placeringer rundt om Parken, hvor tusindvis af fodboldfans vil færdes til F.C. Københavns tre hjemmekampe i uge 34 og 35.
Kampagnen aktiveres digitalt på tværs af F.C. Københavns og Audis egne platforme, hvor fans har mulighed for at involvere sig og nominere deres yndlingshenter, som ifølge meddelelsen kan være ”boldhenteren, forældrene, der altid kører børnene til og fra træning, eller sidemanden der henter forfriskninger i pausen”.
Det hele kulminerer til F.C. Københavns hjemmekamp lørdag den 26. august, hvor Parkens mange boldhentere vil blive hyldet inden for kridtstregerne på midten af banen i pausen mellem F.C. København og Silkeborg IF.
Årets største aktivering
Parterne ønsker ikke at oplyse størrelsen på sponsoratet, eller hvad det har kostet at lave kampagnen, men aktiveringen er, ifølge Jacob Thiesen, Head of Marketing hos Audi Danmark, årets største.
Han siger i pressemeddelelsen:
”På side 1 i den store bog om Sponsorship Management står der, at der skal lægges mindst lige så meget fokus og ressourcer i aktivering som i selve erhvervelsen af et sponsorat, og det er præcis vores fokus, når vi indgår denne type af partnerskaber.”
Også hos FCK glæder man sig til at se aktiveringen foldet ud:
”Jeg synes, at vi er lykkedes med en sympatisk og autentisk kampagne, som vi glæder os til at folde ud i den kommende tid,” siger Mads Jefsen, Marketing Director hos F.C. København i meddelelsen.
Se herofilmen her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger