Der er store følelser på spil i Sun Lollys første store kampagne, som netop er gået i luften.

Kampagnen kommer, efter at Sun Lolly, der ejes af Co-Ro-koncernen, sammen med bureauet Twenty Agency gennem de seneste måneder har arbejdet på at udvikle en ny kommunikations- og brandplatform.

Og den nye film er allerede ude på flere internationale branchemedier og -platforme.

Herunder The Drum og Ads of the World.

Taglinen lyder ”Det eneste ”like” der tæller” (og i den internationale version ”Don’t be perfect, be present”). Og målet er ifølge en meddelelse fra parterne ”at gøre de forældre, der går distancen for at imponere dem, det virkelig handler om – deres børn – til de virkelige helte.”

Kampagne-element fra Sun Lollys nye brandplatform. Foto: PR.

– Efter flere år med taktisk produkt-kommunikation var det tid til at booste selve brandet. Og skabe et mere emotionelt bånd til vores forbrugere, siger Mette Klitvang, Marketing Manager i CO-RO, i meddelelsen og tilføjer:

– Det nye koncept og den brandstrategi, som Twenty har udviklet, kan på en unik måde forbinde de fordele, vores produkt har. Og med de værdier, der resonerer hos forældre i dag. Det emotionelle univers vil forhåbentlig løfte brandet på tværs af alle vores markeder og over tid give os den ønskede re-positionering.

Hylder det ikke-perfekte

Kampagnen tager ifølge parterne udgangspunkt i ”undersøgelser, der tyder på, at mange forældre i dag føler sig presset til at være perfekte. Og leve op til urealistiske idealer portrætteret i særlig sociale medier.”

Men som det hedder videre i meddelelsen, så er ”de detaljerede surdejs-cupcakes og perfekt dekorerede fødselsdagskager ikke børnenes førsteprioritet. De vil lige så gerne have en uprætentiøs, trekantet frys-selv-is.”

Kort om Co-Ro og Sun Lolly

Is- og læskedrikproducenten Co-Ro blev grundlagt i 1958.

Koncernen er i dag fondsejet og har cirka 1.200 ansatte, heraf omkring 300 på hovedkontoret i Frederikssund.

Co-Ros produkter sælges i 80 lande fordel på Europa, Mellemøsten, Asien og Afrika.

Kina er koncernens næststørste marked.

Virksomheden sælger omkring 500 produkter på tværs af alle markeder. Omkring 25-30 på det danske marked – herunder Sun Lolly.

Seneste regnskab (2019) viser en rekordomsætning på 1,97 milliarder kroner og et et overskud på 160 millioner kroner.

Kilder: Co-Ro, cvr.dk og Food Supply

– Det har været et privilegium at udvikle et kreativt univers, som snakker lige ind i nogle af de mest universelle sandheder omkring det at være forældre. Og tale imod det ufattelige pres og forventninger forældre er oppe imod på de sociale medier, siger Farah Dib, Creative Director, Twenty Agency.

Hun uddyber:

– Det er jo ikke nogen hemmelighed, at en Sun Lolly kræver 5-10 minutters ro at nyde. Netop når man spiser den ikoniske frys-selv-is, er det ikke muligt at ”like” på de sociale medier, da hænderne jo er afsat til at nyde. Denne pause med dine børn opfordrer Sun Lolly til, at man bruger på “det eneste ”like” som tæller”. Nemlig liket fra vores nærmeste.

Platformen ”Ubetinget Kærlighed” er målrettet de europæiske lande. Og filmen lanceres sammen med en digital kampagne (cut-downs), outdoor og print.

Mainfilmen er lanceret på Facebook, Instagram og YouTube.

Og den følges af et stykke musik, der er skrevet og komponeret specifikt til filmen – Fool For You med kunstneren Anna Olivia. Musikken udgives også på Spotify.

Se kampagnefilmen herunder. Anders Bundgaard har instrueret og Blonde Inc. har produceret.