For få dage siden kom det frem, at Telmore havde valgt Boye & Spellerberg som nyt kreativt leadbureau – og allerede nu er parternes første kampagne i luften.

Anledningen er, at Telmore har indgået et strategisk partnerskab med Netflix og derfor fremover tilbyder kunderne den populære streaming-tjeneste i sit digitale underholdningsprodukt, Telmore Play.

Kampagnen er ifølge Steffen Lundgren Kristensen, der er CMO, Marketing & Online Director i Telmore, den største nogensinde, målt på medietryk. Ikke bare for Play-produktet, men for hele Telmore.

En brik i puslespillet

Hvorfor satser I så hårdt på det her?

– Fordi Play er vigtig for hele vores positionering. Vi har gennem årene bygget flere og stærkere video on demand-tjenester med i vores tilbud til kunderne. Sidste år kom f.eks. Viaplay til, og nu tilbyder vi med Netflix den største af dem alle – som en integreret del af kundernes mobilabonnement, siger Steffen Lundgren Kristensen og tilføjer:

– Du kan sige, at der var en brik i puslespillet, der manglede.

Hvor stort er budgettet – og medietrykket?

– Det kan jeg af konkurrencemæssige hensyn ikke sætte konkrete tal på, men det er en betydelig satsning fra vores side.

Steffen Lundgren Kristensen ønsker, ligeledes af konkurrencemæssige årsager, ikke at oplyse, hvor længe selve lanceringskampagnen skal køre, men et kig på den første reklamefilm fortæller, at det nye tilbud gælder frem til 28. juni. 

Fastholder visuel identitet

Kampagnen kører på tværs af platforme fra TV og radio til CRM og online, og den kommer næsten præcist et år efter, at teleselskabet var ude med en Telmore Play-kampagne i anledningen af et samarbejde med Viaplay.

I øvrigt kort efter Steffen Lundgren Kristensen tiltrådte stillingen som CMO, Marketing & Online Director.

Både den kampagne og den aktuelle holder fast i det farveunivers, Telmore skabte sammen med bureauet NORD DDB i 2018, da man gik ud i en omfattende rebranding.

Hvorfor det, når nu reklamebureauet er nyt?

– Fordi det har virket rigtig godt for os. Vi har fået en distinkt, visuel profil i markedet med det stærke visuelle univers, så den opgave Boye & Spellerberg skal løse er at lægge masser af godt indhold ind i de rammer.

Den første film foregår i et call center – hvorfor det?

– Det er meget enkelt. En betydelig del af Telmores DNA er god kundeservice. Gennem de seneste år har Telmore placeret sig øverst på skamlen, når forbrugerne i analyser fra bl.a. Wilke og YouGov har skullet vurdere kundeservice og brandstyrke. Både i telebranchen og helt generelt. Derfor var det naturligt at lade den første film foregår der, hvor den gode service leveres.

Vokser løbende

 Og hvordan er det gået med kundetilvæksten? I 2019 lød antallet af Play-kunder på 200.000?

– Jeg kan ikke give dig konkrete tal, men flere og flere kunder køber ind i Play-abonnementsmodellen, og stadig flere vælger at have flere forskellige on demand-tjenester knyttet til deres abonnement. Telmore Play udgør således en større andel af salget i dag end for et år siden, siger Steffen Lundgren Kristensen.

Ud over Boye & Spellerberg som nyt kreativt leadbureau, har Telmore på kampagnen arbejdet sammen med tre andre bureaupartnere: 

Moland Film er produktionsselskab, MediaCom er mediebureau og Banyo er digitalt bureau. 

Se den første af fire forskellige reklamefilm, der aktiveres i kampagneperioden, her – credits under filmen.

Credits (reklamefilm)

Kunde: Telmore

  • CMO/Chapter Lead: Steffen Lundgren Kristensen
  • Art Director: Sidsel Poulsen
  • Snr. Brand & Marketing Manager: Torsten Becker Christensen
  • Campaign Manager: Anne Sofie Falcke Hansen

Bureau: Boye & Spellerberg

  • Kreativ Direktør: Peter Boye
  • Art Director: Christian Iversen
  • Projektleder: Ana Fugl
  • Strateg: Bjarne Spellerberg

Produktionsselskab: Moland Film

  • Instruktør: Magnus Millang
  • Fotograf: Jakob Møller
  • Set Design: Denise Conradi
  • Klipper: Jakob Øllgaard
  • Producer: Christian Bévort
  • Produktion: Cæcilie Jespersen
  • Sound Design: David Stubbe Teglbjærg
  • Grade/VFX: Johs Møgelvang & Christian Pilgaard
  • Postproducer: Ulla Rørdam