Awardshowet The Gerety Awards, der adskiller sig fra marketing- og reklamebranchens andre prisuddelinger ved udelukkende at have kvindelige jurymedlemmer, har netop offentliggjort 314 shortlister fra 37 lande.

Blandt de shortlistede er to danske bureauer, Hjaltelin Stahl (nu Accenture Song, red.) og Advice, der er shortlistet for henholdsvis Cirkulär for IKEA og Band-aid Donations for UNICEF Danmark.

Cirkulär for IKEA er shortlistet i kategorien ’Communications’ og Band-aid Donations for UNICEF Danmark i kategorien ’Work for Good’.

To shortlister ud af 314 lyder umiddelbart ikke af meget, men det er Storbritannien og USA, der har landet majoriteten af shorlisterne. Kigger man til vores naboer, har Sverige og Finland hver fire shortlister, hvor Norge noteres for en enkelt.

Det er fjerde år The Gerety Awards bliver afholdt, men i år er det første gang, der også er en jury i Danmark. I den sidder blandt andre Pernille Strøm Lundsfryd, der er Creative Director hos Hjaltelin Stahl – Accenture Song, sammen med 17 andre danske kvinder.

”Det har været et kæmpe privilegium – og ret overvældende – at se fantastisk arbejde fra hele verden sammen med livlige diskussioner og ærlige, åbne samtaler med en flok geniale kvinder. Det, vi har ledt efter i juryen, er arbejde, der løfter den kreative barre, driver forandring og fremprovokerer en ny måde at tænke på. Vi har set en masse kommunikation i verdensklasse på tværs af kategorier,” siger Pernille Strøm Lundsfryd om juryarbejdet i en pressemeddelelse.

De mest shortlistede kampagner på tværs af alle kategorier er i år Unfiltered History Tour for VICE Media, Instagram AR Filters af Dentsu Webchutney India og Degree Inclusive for Degree Inclusive.

Se casevideoer til de danske shortlister nedenfor:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger