Canon-casen Truthmark, som Uncle Grey står bag, vandt onsdag aften to sølv og en bronze ved Effie Awards Europe 2021.
Casen var shortlistet tre gange, og alle tre finalepladser udmøntede sig dermed i priser.
Lars Samuelsen skriver i en kommentar til Markedsføring, at man på bureauet er stolt af priserne, fordi ”Uncle Grey altid har prioriteret at vise værdien af kreativitet.”
”Det tætte samarbejde med vores kunder gør, at vi i fællesskab er i stand til at skabe en forståelse for og indsigt i, hvordan kreativitet kan være med at til accelerere forretningsstrategien. Euro Effies er jo det nærmeste, vi kommer på Europamesterskabet i strategi og effektivitet. Så tre stykker metal er vi godt tilfredse med.”
15 styks på hylderne
Canon-casen består kort fortalt af et slags forfalskningssikret online-værktøj, der kan hjælpe fotografer med at sikre, at deres billeder ikke bliver misbrugt.
Og det er ikke første gang, idéen og projektet vinder priser.
Ud over de tre Euro Effies, som Uncle nu kan stille op på awardhylden, har Truthmark tidligere vundet bronze i Cannes og fire priser – herunder guld – ved Creative Circle Award.
Casen er lige nu shortlistet to gange ved Eurobest, kaldet EM i reklame.
Endelig er netop Uncle Grey ganske godt bekendt med Effie-priserne: 15 styk er det blevet til gennem årene.
Helt tilbage i 2013 vandt bureauet både guld og sølv for ONLY-casen ”The Liberation”.
Siden har man hentet masser af Effies hjem sammen med ikke mindst Bolia.
Senest i 2018, hvor parterne vandt en Effie for fjerde år i træk.
Der blev onsdag aften uddelt 35 priser til 26 bureauer fra 17 europæiske lande.