TV 2 gør med en ny selvbetjeningsplatform, TV 2 Connect, det muligt for annoncører selv at booke reklamer på TV 2 PLAY.

Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Heraf fremgår det også, at den første version af platformen er udviklet af TV 2 til bureauer og større annoncører, ”der stiller betalingssikkerhed”, mens det i løbet af 2021 også bliver muligt at betale med kreditkort.

Ifølge pressemeddelelsen skal den nye platform gøre TV-reklamer tilgængelige for flere annoncører – herunder regionale eller lokale annoncører.

Samtidig bliver det muligt optimere kampagner med noget af det data, som er tilgængeligt på Addressable TV, til at optimere målgrupper efter demografi, frekvensstyring og geografi.

Mere direkte annoncesalg i fremtiden

Lanceringen af TV 2 Connect kommer i kølvandet på, at mediehuset 25. september 2020 meldte ud, at TV 2 ville skrue op for det direkte salg til annoncørerne, hvilket blandt andet førte til en større omlægning af TV 2 Reklamesalg.

De blev inddelt i tre teams efter kundernes indkøbsadfærd, men ”alle teams har fokus på databerigede reklamer på TV 2 PLAY samt øvrige videoformater”.

Det hænger sammen med, at TV 2 Reklamesalg i første halvår 2020 oplevede mest vækst i databerigede reklamer på TV 2 PLAY, hvor omsætningen voksede med over 50 procent.

– Fremover organiserer vi os i endnu højere grad efter annoncørernes behov og indkøbsadfærd, og det betyder blandt andet, at Addressable TV – eller fremtidens tv-reklame – for alvor rykker ud i alle salgskanaler, uanset om vi taler om nationale- eller regionale kampagner, TV- eller digitale kampagner eller om annoncørerne køber ind gennem et mediebureau eller direkte hos TV 2, sagde Peter Olafsson, salgsdirektør i TV 2, dengang.