TV 2 Play har nu mere end 600.000 abonnenter. Det fortalte viceadministrerende direktør Flemming Rasmussen på Producenternes Dag onsdag, oplyser TV 2.

– Forbrugerne har fået nye vaner, og den ændrede kundeadfærd presser alle aktører i markedet. Kampen om kunderne har aldrig været hårdere, og i et presset marked er det vigtigt, at TV 2 PLAY vokser. De færreste tænker måske over det, men TV 2 PLAY er målt på abonnementer den næststørste TV-distributør herhjemme efter YouSee, sagde Flemming Rasmussen til producenterne.

Ifølge TV 2 understregede TV 2-direktøren, at mediehusets ”digitale vækst ikke får indtægterne til at vokse ind i himlen, fordi den ændrede forbrugeradfærd presser den traditionelle TV-forretning.”

– TV 2s hovedkanal mister hvert år husstande, der fravælger traditionelt distribueret TV, og vækst på TV 2 PLAY skal være med til sikre, at TV 2 kommer bredest muligt ud. Både af økonomiske grunde og i høj grad fordi vi vil bredt ud med vores gode public service-udbud. Det hele handler om at fremtidssikre TV 2 som kommerciel public service-virksomhed, og jeres indhold er vigtigere end nogensinde før, sagde Flemming Rasmussen.

I januar kunne Markedsføring fortælle, at Addressable TV slår YouTube og Facebook, når der måles på ROI. Det fremgår af et metastudie fra november 2019, som er udarbejdet af Annalect på kunder i mediebureaugruppen OMG. Studiet viser således samme mønster som et metastudie fra GroupM-enheden Business Science, der er godt et år gammelt.

– Addressable TV bygger på de klassiske TV-dyder, men også på at seerne selv vælger, hvad de vil se – og hvornår de vil se det. Og langt hovedparten af seningen på TV 2 Play sker på en stor skærm, hvor vi har seernes opmærksomhed. De sætter sig ned for at se TV. De slår ikke tiden ihjel, mens de for eksempel venter på bussen, sagde Christian Godske, der er Head of Innovation, Addressable TV hos TV 2 Reklamesalg.

Ifølge Søren Fromberg, der er Managing Director hos Annalect Nordics, må man dog ikke stirre sig blind på tallene. En vigtig pointe er nemlig, at det i høj grad handler om, hvor ens målgruppe er.