Den øverste ledelse i Falck havde kendskab til de aktiviteter – det som også er blevet kaldt en sværtekampagne mod BIOS - som to PR-bureauer og en konsulent udførte for Falck.

Det fremgår af Konkurrencerådets fulde afgørelse i den såkaldte Falck-sag, hvor rådets konklusion lyder, at Falck misbrugte sin dominerende stilling til at presse hollandske BIOS ud af det danske marked for ambulancekørsel. 

Den fulde afgørelse, der blev offentliggjort fredag, afslører ikke hvilke bureauer og personer, som i det skjulte har arbejdet for Falck.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Men den giver indblik i, hvordan der blev arbejdet med kommunikationen. Og så afslører den altså blandt andet, at Falcks øverste ledelse kendte til arbejdet.

- Falcks ledelse havde – udover kendskab til Aftalen – også kendskab til de konkrete, detaljerede aktiviteter i kommunikationsstrategien, som udsprang af Aftalen, og som løbende blev opdateret og implementeret i parternes samarbejde, lyder det bl.a. i afgørelsen.

Heri lyder det også:

- Herudover blev de ledende medarbejdere i Falck , som til dagligt beskæftigede sig med at implementere Falcks kommunikationsstrategi, løbende og kontinuerligt orienteret om status fra [kommunikationsbureau X] – både pr. e-mail, telefonopkald og fysiske møder

Markedsføring forsøger at få en kommentar fra Falck.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.