Cookies forsvinder, færre ser tv, og de digitale medier tager over halvdelen af markedsførings-kronerne.
De store udenlandske platforme øger deres betydning, nye platforme kommer til, og ”gamle” medier bliver automatiseret og programmatiske. Samtidig bliver data vigtigere, men også mindre tilgængelige.
Digital markedsføring udfordres samtidig af ny lovgivning, og mange virksomheder fokuserer derfor på at udvikle deres egne medier, og i højere grad agere som et medie.
Vi kommer også i denne ”Digital Media Update” omkring både danske medier, udgiver, annoncører, tech og den internationale vinkel – og slutter af med paneldebat omkring dagens emne.
Program
08.30: Check In og morgenmad
09.00: Velkomst – Netværkschef Thomas Kragh
09.10: Fra 3. parts til 1. parts data – hvordan man kan agere som brand og marketeer?
Hvad er status på førstepartsdata? Hvad er der er nye tendenser? Hvad er use cases? Vi tager et kig på udviklingen i ind- og udland og ligger op til dagens tema.
Peter Loell, Director, Resolution @ Omnicom Media Group
09.30: Pandora’s 1. parts data strategi
Kom og få et indblik i, hvordan Pandora’s første parts data strategi har udviklet sig siden 2018, og hvordan den på global vis ser ud i dag. Du kommer bl.a. til at høre om samspillet mellem strategi, MarTech og privacy by design, den teammæssige organisering under det for nyligt oprettede Customer team i Global Marketing ledet af SVP Jesper Damsgaard, samt nogle konkrete eksempler – herunder hvad fokus i høj grad vil være i 2023.
Malene Brandt Jensen, Customer Data Strategy Manager, Global Marketing, Pandora
10.00: Pause
10.30: Ja tak til 1.parts data og CDP – hvad nu?
Peter giver et indblik i arbejdet hos Danske Spil: ”Efter at have brugt meget krudt på at få implementeret og organiseret sig omkring 1. parts data, har vi nu ramt hverdagen og begynder at kigge ind i hvordan vi arbejder målrettet med aktivering af denne data fremadrettet løbende. Fra ’start-up’ til professionel udvikling og eksekvering af 1. parts data.
Peter Møller, Danske Spil
11.00 Råd og tips til hvordan udvikler du din 1. parts data strategi
Det kan virke som en temmelig stor, umulig opgave at udforme en strategi for hele virksomhedens data, herunder 1. parts, og der er sikkert flere data-ansvarlige på tværs af organisatoriske skel, så hvem har bolden? Og hvordan gør man det effektivt? Lars har mange års erfaring fra både kundesiden og bureau-siden, og har udviklet 1. parts-strategier igennem de sidste mange år.
Lars Gudbrandsson, CEO, IIH Nordic & tidligere CMO fra bla. Bonnier, Telia & Nokia
11.30: Paneldebat – hvad byder fremtiden …
- Peter Loell
- Malene Brandt Jensen
- Peter Møller
- Lars Gudbrandsson
Seminar-række
31. januar: 1-parts data strategier
28. marts: Digital Media Insights
8. maj: Retail Media Update & Brands som medier
7. september: eCommerce & Digitale Markedspladser
24. oktober: Personalisering af kundeoplevelsen
5. december: Hvad byder 2024?
Lokation:
Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K