Dine kunder bliver hver dag eksponeret for tusindvis af marketingbudskaber både offline og online. Og alt tyder på, at de senere års eksplosive vækst i informationsmængden fortsætter himmelflugten i fremtiden. Så hvordan trænger du igennem støjen med succes – og skriver en god tekst, der ikke alene fænger, men også motiverer og sælger?
Svaret får du på kurset her, hvor du bliver trænet i kunsten at skrive tekster, der sælger. Kurset tager udgangspunkt i de kreative tekstopgaver, virksomhedens marketing- og kommunikationsfolk står over for i hverdagen. Du får viden om, hvad der kendetegner den gode salgstekst – og hvordan du opbygger og trimmer den, så du fanger læsernes opmærksomhed og udløser respons.
Programmet er krydret med eksempler, praktiske øvelser og masser af ’take-aways’. Og du får rig mulighed for at afprøve de teknikker og værktøjer, du bliver præsenteret for i løbet af dagen.
Som deltager lærer du bl.a. om:
- Hvordan du skriver salgstekster, der fænger, motiverer … og sælger
- Hvilke byggesten, du skal inkludere i dine salgstekster – og hvordan du bruger dem rigtigt
- Den optimale måde at opbygge din salgstekst på
- Hvordan du skaber flow i din salgstekst fra start til slut
- Hvad du er nødt til at vide om dine læsere – og hvordan du ’connecter’ med dem
- Hvilke ingredienser der gør dit tilbud uimodståeligt
- Hvordan du nemt finder dit centrale budskab
- Hvordan du bruger salgspsykologi og emotionelle triggers etisk og effektivt
- Hvilke ord du skal krydre dine tekster med for at vække interesse
- De 6 ’psykologiske knapper’ du skal kende for at mestre overtalelsens kunst– og hvordan du trykker rigtigt på dem
- Hvordan du skaber en effektiv teasertekst
- Hvordan du skriver bullets, der vækker interesse og købelyst hos læseren
- Sprog og ord der trigger respons hos dine kunder
- Tekstforfatterens hemmeligheder og ’beskidte’ tricks
- 9 skabeloner til fængende overskrifter
- Hvordan du bliver mere effektiv i skriveprocessen
- Og meget mere …
Udbytte:
Kurset giver dig en række konkrete værktøjer, indsigter og teknikker til at gøre dine salgstekster endnu bedre, så du trænger igennem til din målgruppe, øger responsen – og skaber bedre resultater.
Målgruppe:
Kurset henvender sig til dig, der arbejder med sælgende tekster i marketing-, salgs- eller kommunikationsafdelingen – og som savner færdigheder i at skrive og opbygge gode salgstekster til offline- og online-medier.
Savner du et mere avanceret niveau inden for emnet – se vores nye kursus Conversion Copywriting – Content, Funnels & Automation
Lidt om underviseren:
Rikke Moos er tekstforfatter, forfatter og foredragsholder. Hun startede som selvstændig i 2003 – og har lige siden hjulpet en lang række virksomheder og iværksættere med at skabe succes med ord – og tiltrække flere kunder via skarpe salgstekster, nyhedsbreve, bøger – og et hav af kurser og workshops. Rikke Moos er uddannet cand.polit fra Københavns Universitet og har eksamen i webkommunikation fra IT-Universitetet. Derudover har hun 9 års praktisk erfaring med ledelse, projektledelse, kommunikation og markedsføring fra ansættelser i reklame- og it-branchen.
Afholdes:
Dansk Markedsføring
Nordre Fasanvej 113, 1., 2000 Frederiksberg