Krisen kradser, der er krig, klima-udfordringer, konstant Corona og hertil en rekordhøj inflation….
Mange virksomheder går ind i efteråret, usikre omkring salg og omkostninger, og marketing-afdelingen leder efter nye måder at tilpasse og effektivisere markedsføringen. Mange kigger i retning af automatiseret og programmatic annoncering, som opfattes som mere effektfuldt. Men hvad er egentlig ”effekt”? og hvordan måler vi den?

Få styr på effekt-målingen i en tid, hvor der er stort pres på at dokumentere denne, og hvor tidligere tiders analyser og værktøjer ikke længere fungerer, med krympende cookies og nye privatlivs-paradigmer.

Hvad gør de bedste i markedet? Hør hvordan Pandora, Spies & Semler (VW, AUDI, SEAT & SKODA) løser udfordringerne – og hvad de førende danske medier tilbyder af løsninger til virksomhederne.

Program
08.30:  Check In og morgenmad

09.00: Velkomst – Netværkschef Thomas Kragh

09.05: Markedsupdate: Effektmåling i en cookie-løs verden
Anslag til dagens emne med baggrund i research fra ind- og udland omkring seneste trends og tendenser. Hvilke undersøgelser eksisterer? og hvilke tiltag findes?
Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD

09.30: Hvordan man styrer effekten i turbulente tider
Hør hvordan Spies i de sidste par år har hjemtaget planning, production og eksekvering online markedsføring på tværs af Norden. Programmatic køres i høj grad ud fra en ny MTA-model (Multi Touch Attribution), og giver Spies en høj grad af kontrol, effekt-styring og data på tværs af alle online kanaler/kampagner
Morten Willesen, Nordic Head of Media, Digital & CRM, Spies

10.00: Pause

10.30 Pandora, et globalt brand, med ny effekt-styring
Hør om Pandora’s tilgang til measurement, som primært påhviler sig cookieless attribution – og hvad det betyder for måden man optimerer medier på.
Kasper Klit Andersen, Digital Director, Paid Media & Performance Marketing, Pandora

11.00: Marketing Performance af Programmatic på tværs af brands
Hvordan styrkes og måles effekten af mange brands på tværs af lande, kanaler og teknologier? Hør om Marketing Performance på tværs af mærker. Om hvordan Semler måler effekten af kampagner, når kunderejsen kan være lang og kompleks. Samt de udfordringer og løsninger der opereres med, når der skal skabes gode digitale oplevelser for kunderne.
Anders Elling Rasmussen, Marketing Performance Lead at Semler Mobility (VW, AUDI, SEAT & SKODA)

11.30 Panel-debat: Effektmåling ultimo 2022 – hvad er læren?

  • Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
  • Morten Willesen, Spies
  • Anders Elling Rasmussen, Semler
  • Kasper Klit Andersen, Pandora

12.00: Tak for i dag!

Lokation

Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K