De største eCommerce medier/platforme er på vej til Danmark, og har ambitiøse strategier om også at være annonceplatforme. De største annonceplatforme bevæger sig den modsatte vej, og udvikler nye strategier for at være eCommerce spillere. Denne sammensmeltning af salg og markedsføring i en platform, vil i stor udstrækning påvirke annonceringen. Og mulighederne for annoncører!
- Hvor skal pengene komme fra?
- Hvem bliver vinderne?
- Hvad kræver det at være på disse platforme?
- Hvordan fungerer deres annonceprodukter?
- Hvordan kan annoncører udnytte mulighederne?
Vi kommer også i denne ”Programmatic Advertsing Update” omkring både udgiver, annoncør, tech og den internationale vinkel – og slutter af med paneldebat omkring dagens emne.
Program:
08.30: Check In og morgenmad
09.00: Velkomst – Netværkschef og ordstyrer Thomas Kragh
09.05: Markedsupdate: Markedspladser – til annoncering og egne!
Anslag til dagens emne med baggrund i research fra ind- og udland omkring seneste trends og tendenser. Hvad er transparens og hvor bredt skal det tolkes? Hvilke undersøgelser eksisterer? og hvilke tiltag findes, der kan hjælpe med at gøre alt mere ”gennemsigtigt”. Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
09.30: Coop; hvordan vil Coop udnytte sin stærke position?
I Coop’s digitale økosystem er der masser af trafik og kunder. På tværs af coop.dk, app, medlemsprogram, fysiske butikker, etc. håndteres de 1,9 mio. medlemmer i et unikt digitalt økosystem. Det giver gode muligheder for at agere som platform, og Peter vil fortælle om de tanker og planer der ligger bag den digitale strategi. Peter Boris Kreilgaard, CMO, Coop eCommerce Marketing
10.00: Facebook; shopping og programmatic synergier
Shopping er en del af det man kunne kalde ”udvidelse af virksomhedens interaktion med målgruppen”. Udover den værdi som mere interaktion skaber i sig selv, så betyder det også bedre data til programmatic – altså algoritmestyrret indkøb på tværs af Facebooks platforme. Rune Seebach, Facebook
10.20: Pause
10.50: LEGO; et unikt brand med digitalt salg …
LEGO er en af de danske virksomheder, der har arbejdet mest med Amazon, og som tilmed har et af de stærkeste brands i verden at beskytte. Læg dertil salgs-kanaler i hele verden, en verdensomspændende organisation og med et utal af produkter at overvåge, sælge og distribuere. Silas har ansvaret for eCommerce Marketing på blandt andet Amazon, og vil give os et indblik i deres strategiske, såvel som taktiske arbejde.
Silas Moestrup Pedersen, Senior Manager eCommerce Capability, Global B2B eCom Centre of Excellence, LEGO
11.20: Google; AI/data på tværs af platforme – launch af Google Performance Max
Google’s platform tilbyder shopping, search, programmatic, display og data på tværs. Hvordan ser Google på mulighederne for annoncører, og fremtiden på Google’s platforme, bla. med ”Performance Max”, der server på tværs af alle Google platforme, drevet af machine learning og automation. Anders Lund Poulsen, Search and Automation Lead, Google
11.40: Amazon er på vej? Eller er landet?
Hvordan har og vil annoncører kunne imødekomme udfordringerne og mulighederne fra Amazon og hvad vi kigger på fremadrettet. Amazon er den vestlige verdens (men ikke Asiens) største e-commerce platform, men kan danske e-commerce virksomheder bruge det til noget? Få indsigt i hvorfor Amazon er blevet så store, og hvordan man som dansk virksomhed kan bruge Amazon til at skabe eksport succes, eksemplificeret gennem et par cases fra danske virksomheder. Michael Chabert, Maze-One
12.00: Paneldebat
Afholdes:
Dansk Markedsføring
Nordre Fasanvej 113, 1., 2000 Frederiksberg