Markedet er udfordret eller hjulpet af, at cookies forsvinder, og brugeren ikke vil spores. Lovgivningen og de store tech giganter sætter også rammerne for de danske aktørers mulighedsrum. Hvad er de første erfaringer med at agere under disse nye betingelser?  Er vi klar til en ”privacy first” tid med mindre tracking, ingen 3. parts cookies og modellerede konverteringer?

Vi kigger i værktøjskassen og tager temperaturen hos købere, sælgere og teknologier.

Program :
08.30 – 09.00:  Check In og croissant
09.00 – 09.05: Velkomst – Thomas Kragh & moderator Tom Bang
09.05 – 09.25: Markedsupdate: Privacy first – tracking last; indflyvning til nyt land!
Anslag til dagens emne med baggrund i research fra ind- og udland omkring seneste trends og tendenser. Hvad er transparens og hvor bredt skal det tolkes? Hvilke undersøgelser eksisterer? og hvilke tiltag findes, der kan hjælpe med at gøre alt mere ”gennemsigtigt”
Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
09.25 – 09.45: Google; hvilke værktøjer stiller de til rådighed til annoncører og medier?
Google har en klar holdning til hvordan internettet kan fungere fremover, og den indebærer både tekniske tiltag samt adfærdsændringer hos især annoncører. Det bliver ikke nødvendigvis nemt at få succes, men bestemt heller ikke umuligt. Hør lidt mere om både Privacy Sandbox, første parts-data samt modellering!”
Thomas Bering, Google
09.45 – 10.05: Facebook; hvilke værktøjer stiller de til rådighed til annoncører og medier?
Facebooks perspektiv på Privacy og Consent, og Facebooks løsning, Conversions API & to virksomheders oplevelser
Rune Seebach, Facebook
10.05 – 10.25: Adform; hvilke værktøjer stiller de til rådighed til annoncører og medier?
Danmark er verdensmestre på skiftet fra 3’de parts cookies til 1st parts ID’er. Adform deler de seneste tal og forklarer hvorfor det er nøglen til fremtidens online annoncering – og belyser både  de positive og negative sider
Allan Olesen, AdForm
10.25 – 10.40: Pause
10.40-11.00: Hvad kan medierne gøre? Hvad vil de gøre?
Hvordan har og vil vi imødekomme udfordringerne og hvad vi kigger på fremadrettet
Dennis Brorsen, STEP/Jysk Fynske Medier
11.00-11.20: Hvordan klargør annoncører sig?
Hvordan bruger man sit eget data til at targetere i en verden hvor cookies bliver mere restriktive og hvilke fokusområder skal man have for at blive klar til denne nye verden?
Morten Fisker Jørgensen, Client Engagement Director, Group M
11.20-11.45: Nye tider, nye værktøjer.
Hvordan tilskriver man effekt i en verden uden cookies? og hvordan måler man på tværs af det åbne web og Walled Gardens.
Niels Egerup, Annalect Nordics
11. 45-12.15: Paneldebat: Skal vi styre efter nye mål? Er værktøjerne gode nok??

Afholdes:

Dansk Markedsføring
Nordre Fasanvej 113, 1., 2000 Frederiksberg