Programmatic markedsføring er blevet omtalt som både ultra-lukket, uigennemskuelig og risikabel – læs bla. Her. Senest har Politiken meldt offensivt ud at alle annoncører nu garanteres at annoncerne rent faktisk vises, som der kan læses om HER.

På dette seminar vil vi forsøge at komme hele vejen rundt om diskussionen og give bud på hvordan annoncører kan få mere overblik i 2021. Både bureauer og medier bliver her udfordret. Der blev lovet, at programmatic ville effektivisere værdikæden, og forbedre mulighederne for effektiv og transparent markedsføring, men dette synes ikke at være sket.

Er det en skrøne, at ”ad tech stack” udhuler annoncørens medieinvesteringer? Hvordan reduceres teknologi- og reklamespild? Hvad er op og ned i debatten? Vi tager afsæt i erfaringerne fra 2020.

Desuden gennemgår vi resultaterne af en omfattende analyse af danske mediers, annoncørers og bureauers forventninger og håb til 2021. Vi kommer også i denne ”Programmatic Advertsing Update” omkring både udgiver, annoncør, tech og den internationale vinkel – og slutter af med paneldebat omkring dagens emne.

08.30 – 08.50:  Check In og croissant
09.00 – 09.10: Velkomst – Netværkschef Thomas Kragh & moderator Tom Bang
09.10 – 09.30: Markedsupdate på transparency-debatten
Anslag til dagens emne med baggrund i research fra ind- og udland omkring seneste trends og tendenser. Hvad er transparens, og hvor bredt skal det tolkes? Hvilke undersøgelser eksisterer? og hvilke tiltag findes, der kan hjælpe med at gøre alt mere ”gennemsigtigt”
Peter Loell, Director, Data & Technology, OMD
09.30 – 09.50: Hvordan skaber Publisher Platformen bedre gennemsigtighed for annoncører?
Publisher Platform er en self service platform, der giver adgang til flere større danske medier. Målet er at de danske annoncører selv kan sammensætte kampagnerne. Hvordan giver det mere gennemsigtighed for annoncørerne?
Dorthe Bjerregaard Knudsen, Executive Vice President, COO at JP/Politikens Hus A/S
09.50 – 10.10: Fra superhelt til superskurk – hvad er det nuancerede perspektiv for programmatic som medieplatform?
Programmatisk marketing blev udråbt som en frelser og som den kanal der kunne løse en lang række marketingudfordringer. Få år senere er de data, der drev målretningen markant svækket, og indkøbsformen beskrives som black-box og ultra-lukket. Med et nuanceret indblik i både udfordringer og de fremadrettede muligheder for den programmatiske indkøbsmodel, ser vi på om det virkeligt står så slemt til, og hvordan fremtiden ser ud for programmatisk markedsføring – og for annoncørernes brug af platformen.
Heinrich Thomsen, Adm, Direktør, Calibrate
10.10 – 10.25: Politiken har fravalgt Programmatic som eneste medie – hvorfor?
Politiken.dk har annonceret, at de ikke længere vil tilbyde annoncering via Programmatic – og garantere 100% viewability. Men hvad ligger bag?
Thomas Røn Larsen, Annoncedirektør, Politiken
10.25 – 10.40: Pause
10.40 – 11.00: A look behind the curtain; Det digitale medieindkøb hos ’Danmarks detail-gigant’
Som omtalt i Markedsføring her, er Salling Group i færd med at hjemtage visse dele af det digitale medieindkøb. Michael Storm vil i dette indlæg, komme nærmere ind på baggrunden og de overvejelser der ligger til grund, status på transformationen, samt en perspektivering til fremtidens digitale medieindkøb, for Danmarks største detail kæde.
Michael Storm, Team Lead, Digital Ads, Salling Group
11.00-11.30: Adform Flow – et nyt værktøj
Hvordan kan der opnås mere åbenhed omkring medie-indkøbet. Adform har med sin seneste lancering givet et bud. Hør om tankerne bag og planerne videre.
CEO Jakob Bak, Adform
11.30-11.50: Et mediebureaus tilgang til programmatic
Hvad gør den kloge kunde?  – Hvorfor det er vigtigt som annoncør at interessere sig for den værdikæde man er en del af, hvordan man stiller de relevante spørgsmål. Claes har i mange år har gjort sig bemærket som en skarp kommentator af medieudviklingen herhjemme og globalt, og vil gerne skyde kritisk på medierne og teknologierne bag. Claes har bl.a. ansvaret for bureaugruppens ”trading relationsships” og “best practises”, og rådgiver dagligt kunderne omkring medie-indkøb.
Claes Braagaard, Chief Investment Officer, Nordic, OMG
11.50-12.20: Paneldebat: Er det bare snak? Hvad skal man gøre som annoncør?

  • Signe Skarequist, Director of Digital Sales & Ad Tech, JP/POL
  • Claes Braagaard, Chief Investment Officer, Nordic, OMG
  • Heinrich Thomsen, Adm Direktør, Calibrate
  • Thomas Røn Larsen, Annoncedirektør, Politiken
  • Michael Storm, Team Lead, Digital Ads, Salling Group
  • Jakob Bak, CEO, Adform

Partner:

Afholdes:

Dansk Markedsføring
Nordre Fasanvej 113, 1., 2000 Frederiksberg