Ræk hånden op, hvis du godt kunne tænke dig at vide præcist hvad der virker og ikke virker i din markedsføring.

Selvom vi i dag indsamler data i stor stil, er det de færreste, der ved, om salget på dit website egentlig skyldtes det facebookopslag, du postede i torsdags. Vi har mange tal til rådighed, men vi formår ikke altid at kæde dem sammen på tværs af platforme.

Dette gælder uanset, om du selv sidder med fingrene i bolledejen, eller om du samarbejder med et marketingbureau, som rapporterer de seneste tal fra Google Ads til dig.

Med dette kursus, bliver du skarp på, hvordan du lægger en strategi for din effektmåling. Du bliver skarp på, hvilke parametre du skal måle på i hvilke situationer. Og så bliver du skarp på, hvordan du gør det hele i praksis.

Kurset er for dig, der:

  • vil have større gennemslagskraft, når du præsenterer dine marketingideer
  • effektmåle på det rigtige og ikke bare effektmåle for at effektmåle
  • vil kunne opsætte effektmåling generelt og på kampagneniveau
  • vil have indblik i Google Analytics og Google Tag Manager

Niveau:
Begynderniveau

Typisk deltager:
Alle der arbejder med marketing og som godt kunne tænke sig at opgradere sin viden i forhold til effektmåling. Det kunne være f.eks. marketingmedarbejdere, marketingkoordinatorer og Marketing Managers. Det er ligegyldigt, om du tilbyder et produkt eller en service.

På kurset får du konkrete værktøjer til at:

  • Lægge en strategi for din effektmåling
  • Forstå hvilke parametre du skal måle på i hvilke situationer
  • Konverteringsoptimere dit website via mikro- og makrokonverteringer
  • Definere hvilke typer af Call to Action-knapper, du skal have hvor
  • Understøtte købsrejsen med den rette kommunikation
  • Navigere i Google Analytics
  • Opsætte sporing og mål
  • Analysere dataen fra dit website
  • Opsætte Google Tag Manager
  • Sporing på kampagneniveau (F.eks. på et Facebook-opslag)

Efter kurset

  • kan du lægge en strategi for din effektmåling
  • ved du hvilke parametre, du skal måle på hvornår
  • kan du gennemskue rapporter fra dine samarbejdspartnere
  • kan du rapportere de korrekte tal til ledelsen
  • kan du optimere din købsrejse
  • kan du navigere i Google Analytics
  • kan du opsætte sporing og mål
  • kan du analysere data fra dit website
  • kan du navigere i Google Tag Manager
  • kan du spore på enkelte kampagner

Undervisere:

Line Schartau Saksager, Partner i Markable
Line hjælper til dagligt virksomheder med at lægge marketingstrategier, der spiller sammen med resten af forretningen. Hun sikrer at strategierne bliver omsat til konkrete handlinger, som resulterer i øget salg. Uddannelse: Bachelor i Kommunikation, Bachelor i Grafisk Design, Online Markedsføring, Projektlederuddannelsen

Andreas Solgaard, Partner hos Become
Andreas er partner og ansvarlig for Google Ads og Analytics.

Afholdes:

Dansk Markedsføring, Nordre Fasanvej 113, 1., 2000 Frederiksberg