Vi går i dybden med design på brugerrejser, hvor UX-designet har fokus på at understøtte brandets troværdighed og tillid

UX (eller bruger-oplevelsen) er mere og mere relevant for virksomhedernes digitale udvikling, i takt med at brugerne/kunderne bliver forvænte og krævende, produkter og services mere digitale og konkurrenterne tilbyder mere og bedre kundedialog. Der kæmpes en kamp om at tilbyde en enkel. Troværdig og effektiv kundedialog.

Vi udbyder denne række af seminarer for at give fokus på bruger-oplevelsens betydning og effekt, og give deltagerne konkret viden og værktøjer med hjem.

På seminarerne vil vi diskutere metoder, cases og læringer med de bedste UX-eksperter i Danmark og udlandet. Du vil få konkrete tips til værktøjer, metoder og eksempler der kan anvendes på tværs af brancher & kunde-segmenter. Vi vil hver gang give tid til at diskutere fordele og ulemper ved konkrete UX-designs, og høre om både succes og fejl fra erfarne UX-specialister.

Der kommer oplæg fra de bedste i branchen, som fortæller om deres konkrete erfaringer. Vi vil komme under overfladen hos vinderne af Dansk Markedsfærings UX-analyse: Q-faktor, som uddyber deres resultater med indblik i deres UX-metoder, resultater og udfordringer, ligesom der kommer eksperter fra såvel Danmark som udlandet.

Program:
8.30:  Check In og morgenmad
9.00: Velkomst & introduktion – Netværkschef Thomas Kragh
9.05: Danmarks nye favorit-app – og hvorfor UX er forretningskritisk
En god ide opstod, og iværksættererne begyndte at kode en ny app. Danskerne tog den til sig, og langsom begyndte væksten og interessen at stige. Men da verden stod i flammer, energikrisen buldrede, og krigen i Ukraine tog dagsordenen, viste ideen sig ekstra holdbar, og “Min Strøm”-app’en blev i 2022 mere downloaded end sundhedskortet app, Kørekort app, Mit Id app og Nem ID app! Hør om vejen hertil, og planerne for de næste skridt … og hvorfor UX er så kritisk for strategien.
Anne Lundov, Min Strøm
9.45: Podimo – en etableret UX-succes på mobil
Podimo er stiftet i København i 2019 og har 950 udsendelser til tusindvis af brugere på tværs af mere end 20 forskellige lande. UX har naturligvis gennemgået en gennemgribende udvikling, men er afgørende for den strategiske udvikling Podimo tager. Ida & Mia har ganske mange års erfaring i research & analyse af brugerdata, og deler ud fra godteposen af mange års learnings.
Ida Adler Olsen & Mia Bartholomæussen, UX Research, Podimo
10.30: Pause
10.45 Mobil UX, der løfter forsikrings-løsninger
Hvordan kan du løfte den samlede kundeoplevelse og -mindske churn hos forsikringskunderne hos Alm. Brand? Christian deler tips, praktiske eksempler og værktøjer til UX-arbejdet i større organisationer baseret på mange års praktisk erfaring fra både danske virksomheder og som ekstern konsulent..
Christian Skadhauge Johansen, Lead UX & Service Designer, Alm Brand
11.15: Mobile first! Og 20 smarte tricks og tips til UX på mobilen
Siden 2010 har Peter arbejdet med at forstå forbrugernes digitale adfærd, behov og krav til virksomheder, og vil løfte sløret for de 20 vigtigste UX-regler for designet af mobil-løsninger
Peter Sjødt, Digital Atlet
11.45: Fælles opsamling: Hvad kan vi tage med hjem?
12.00: Tak for i dag!
Det endelige program foreligger senest 14 dage før arrangementet.

Målgruppe: Du kan være marketingchef, projektleder, digitalchef, service designer, UX designer, UI designer, frontend developer, product owner, agile team lead, forretningsudvikler – eller med en anden rolle arbejder med bruger-oplevelsen. Du er interesseret i mulighederne og udfordringerne med god UX, og vil gerne lære fra de bedste.

UX Academy – seminarrække 2023

27. februar: UX i store virksomheder
28. april: UX på Mobil
15. juni: UX & Service-design
28. september: UX & Adfærdsdesign
14. november: UX i produkt-design
13. december: UX om brugertest & tracking

LOKATION:
Dansk Markedsføring
Bredgade 19E
1260 København K

SPAR kr. 1.000-2.500 – køb flere arrangementer

For medlemmer:
3 arrangementer kr. 4.385 + moms – SPAR kr. 1.000
6 arrangementer kr. 8.270 + moms – SPAR kr. 2.500

Øvrige:
3 arrangementer kr. 5.885 – SPAR kr. 1.000
6 arrangementer kr. 11.270 – SPAR kr. 2.500

Kontakt tilmelding@markedsforing.dk for at benytte tilbuddet.