Der er gang i butikken hos Danske Lotteri Spil, og nu skifter man fokus i marketingafdelingen for bedre at understøtte udviklingen. Det betyder bl.a. at man vinker farvel til den hidtidige brandsilo-tankegang.

- Vi ser en fortsat stigning i både flere tværgående projekter, øget behov for at sætte mere fokus på den langsigtede udvikling af vores produkter og forretning, og vi har flere nye medarbejdere på vej om bord, så tiden er moden til, at vi ændrer i vores set-up, siger Danske Lotteri Spils adm. direktør Pernille Wendel Mehl.

I marketingafdelingen skrotter man fx den hidtidige brandsilo-tilgang og etablerer i stedet tre nye afdelinger:

- Positioning & Creative, som bliver ansvarlig for positionering af vores forskellige brands samt udvikling af Marcom-koncepter og kampagner.

- Data-driven Marketing, der fortsætter der fortsætter det hidtidige arbejde med den digitale transformation og optimering.

- Channel & Media, der skal styre kampagneeksekveringen på tværs af kanalerne.

- Vi vil gerne gøre op med den traditionelle brand management-tankegang, så vi ikke sidder og suboptimerer flere forskellige stedet i afdelingen, men i stedet arbejder i samme retning og efter en fælles agenda, siger Pernille Wendel Mehl.

Organisationsændringen betyder også, at der oprettes en ny Forretningsudviklingsafdeling, som Henrik Greve Jensen bliver chef for.

- Og så har Steffen Lundgren Kristensen fået tilbudt nye udfordringer uden for huset - så vi er i gang med at finde en ny marketingchef, som kan fortsætte alt det gode arbejde og transformationen, som Steffen og hele teamet har iværksat, slutter Pernille Wendel Mehl.

Læs mere om Steffen Lundgren Kristensens jobskifte her.