Er der to ting, der går hånd i hånd, så er det sport og gambling, og det gælder i såvel den virkelige som den virtuelle verden.

Det mener man tilsyneladende også hos spiludbyderen Danske Spil, der har indgået en sponsoraftale med de professionelle gamere på Counter Strike-holdet Heroic.

Aftalen er indgået via Danske Spils eSport-service, eOddset, hvor man fx kan spille på, om det bliver Mousesports eller Natus Vincere, der trækker sig sejrrigt ud af deres Counter Strike-duel i aften.

Dermed følger Danske Spil i hælene på bl.a. Audi og Hungry.dk, der er blandt de mange brands, som har fået øje på potentialet i eSport-sponsorater.

Det nye kommercielle partnerskab mellem Danske Spil og Heroic medfører bl.a., at Counter Strike-holdet får eOddsets logo på trøjerne.

- Heroic er et af de mest interessante danske brands indenfor eSport lige nu, og aftalen mellem dem og eOddset giver på alle måder mening, lyder det fra Jordi Roig, CCO hos RFRSH Entertainment.

Eksponering og aktivering

Der er tale om klassisk eksponering i forhold til logo på tøj og på holdets sociale medier, men aftalen indeholder også en række content- og aktiveringselementer.

Og det er her, RFRSH udmærker sig i sin tilgang til kommercielle samarbejder, mener Jordi Roig.

- Her er eOddset og Danske Spil en ideel partner til det danske marked, og vi er rigtig glade for, at det lykkedes at lande denne aftale, som i sin form og indhold har væsentlig kommerciel betydning for Heroic, siger han

RFRSH indgik mandag også en aftale med det danske tøjfirma LeFix, som vil levere alt spillernes rejse- og fritidstøj, når de spiller turneringer.

Her vil eOddset-logoet naturligvis også blive vist frem.

Nyt unikt indhold

Hos Danske Spil er der glæde at spore over aftalen med Heroic.

- Samarbejdet med Heroic er endnu et bevis på, at vi hos eOddset har store ambitioner om at fastholde vores position som danskernes foretrukne spiludbyder på eSport, siger Rasmus Simonsen, og fortsætter, siger Rasmus Simonsen, Danske Spils Brand Manager for eOddset.

 - Men det er mindst ligeså vigtigt, at vi er med til at udbrede kendskabet til eSport i Danmark. Det kommer vi til nu, hvor vi allierer os med et af de bedste og mest talentfulde hold herhjemme. Vi ser frem til at fodre fans med fedt og unikt indhold i den kommende tid, uddyber Simonsen.

Parterne ønsker ikke at løfte sløret for økonomien i aftalen, som i første omgang løber 12 måneder.