Som beskrevet i sidste uge har grænsehandelskæden Fleggaard valgt at træde nye marketingstier med underholdningsserien ”Lige over grænsen”, hvor komikeren Casper Christensen spiller den altoverskyggende hovedrolle, mens Fleggaard brandes i slipstrømmen.

Den form for kommerciel kommunikation kaldes også for Content Marketing eller Branded Content, og i dag går det første af seriens seks afsnit i luften.

- Der er mange, der ikke gider se reklamer. Hvis vi vil have forbrugerens opmærksomhed, så må vi give dem noget, de vil have. Derfor har vi lavet noget sjovt underholdning og drysset lidt reklame henover. Vi har brug for forbrugernes opmærksomhed, men vi skal gøre os fortjent til den, lød det fra Nikolai Fink, marketingschef hos Fleggaard, da satsningen blev præsenteret.

”Lige over Grænsen” er skabt i samarbejde mellem Fleggaards reklamebureau UncleGrey og Marvin Entertainment.

Det rigtige arbejdsfordeling

Hos Marvin Entertainment peger Kasper Frederik Colding, producent og partner, på serien som et eksempel på god branded content anno 2017, hvor der har været den helt rigtige arbejdsfordeling mellem bureau og indholdsproducent til gavn for annoncøren.

UncleGrey lagde strategien, mens Marvin udviklede indholdsformatet omkring Fleggaard og deres kommunikative ønsker med højest mulige underholdningsværdi.

- En stor del af fremtidens indholdslandskab og kommercielle værdi vil komme til af afhænge af disse to verdeners nye måder at bruger hinanden på – både kreativt, finansielt og distributionsmæssigt, lyder det bl.a. fra ham i denne klumme, hvor han beskriver Fleggaard-casen og kommer med sit bud på fremtidens branded content.

Han mener, at arbejdsfordelingen langt hen af vejen vil gøre sig gældende ved alle branded-content projekter, der sørger for at inkludere det bedste fra begge verdener, og på den måde bliver i stand til at skabe indhold, det ikke var muligt at skabe hver for sig.

- Vi kan kalde det for synergisk content. Det klinger godt, og så giver det faktisk god mening. Mulighederne for branded content vil i fremtiden kun begrænse sig til måden, vi formår at kombinere vores forskellige skill-sets på tværs af underholdning og reklame, siger han.

”Lige over grænsen” får premiere i dag og består af seks mini-episoder af 5-7 minutters varighed – én episode om ugen.

Se første afsnit her: