Med en bruttofortjeneste på 29,3 millioner kroner og et resultat før skat på godt 4,5 millioner kroner – en vækst på 15 procent sammenlignet med 2018 - er reklamebureauet Marketsquare kommet godt ud af 2019.

Og CEO Jens Thrane-Møller, der i januar 2019 sammen med Camilla Flindt Hjælmhof og Steen Halbye overtog ejerskabet af Marketsquare fra Berlingske-koncernen, er da også en tilfreds mand:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- 2019 har på flere måder været begivenhedsrigt år for Marketsquare. Først og fremmest er jeg stolt af, at så mange markante brands har valgt at arbejde med os, siger han i en pressemeddelelse og tilføjer:

- Dernæst glæder det mig, at vi har fastholdt vores fokus på at udvikle bureauets kompetencer, bl.a. ved ansættelsen af vores nye kreative direktør David Asmussen. At vi nu oveni kan fremlægge et regnskab, der er 15 procent bedre end i 2018, er vi selvfølgelig rigtig godt tilfredse med.

Fine placeringer i MyImage

COO Camilla Flindt Hjælmhof fremhæver den seneste imageanalyse fra MyResearch som endnu et eksempel på, at Marketsquare har fat i den lange ende.

For første gang har bureauet f.eks. opnået to førstepladser i analysen – i kategorierne ”God forståelse for kundernes forretning” og ”Gode til forbrugerindsigter”. 

- Vi er sat i verden for at udvikle løsninger, der skaber værdi for kunderne, og fundamentet for det arbejde er en forståelse for deres forretning koblet med forbrugerindsigt. Så det er selvfølgelig en stor glæde, at de marketingansvarlige ser ud til at anerkende den kompetence hos os, siger Camilla Flindt Hjælmhof.

Flere nye kunder

Marketsquares bestyrelsesformand Steen Halbye, der med sin investering i bureauet genindtrådte som aktiv spiller i reklamebranchen, er også godt tilfreds med året, der er gået:

- Vi gik ind i året med store ambitioner, og vi gik ud af året med større konkurrencekraft. Bureauet har fået tilført nye kompetencer, og medarbejderne har investeret i at opretholde den unikke kultur. Derfor har det på alle måder været en fornøjelse at indtræde i ejerskabet af Marketsquare, siger han i pressemeddelelsen.

Nye på kundelisten hos Marketsquare i 2019 er Q8, Alm. Brand, SOS Børnebyerne, Securitas, Interstudio og STARK Group.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Nøgletal for Marketsquare

Bruttofortjeneste: 29,30 millioner kroner (+1 procent i forhold til 2018)

Resultat af ordinær primær drift: 4,53 millioner kroner (+13 procent i forhold til 2018)

Resultat før skat: 4,51 (+15 procent i forhold til 2018)