Det digitale designbureau THINK, der blev stiftet af Creuna-udbrydere tilbage i 2011, kom ifølge bureauets adm. direktør, Mads Gustafsen, godkendt ud af 2018.

- Vi leverer overskud for syvende år i træk, selvom det flader lidt ud. Men vi mener bestemt, det er godkendt, for vi har brugt tid og kræfter på at få fusionen på plads, siger han og henviser til, at THINK i slutningen af 2018 blev en del af det nye bureau-setup Strategic Design Group.

Heri indgår også Skibsted ID og tidligere topfolk fra Designit som Lasse Jensby Dahl og David Fellah

2018-regnskabet for THINK, der i januar blev kåret som det digitale bureau i årets MyImage-analyse, kunderne var mest tilfredse med, viser en bruttofortjeneste på 24,7 millioner kroner mod mod 25,8 millioner kroner i 2017.

Årets resultat før skat landede på fire millioner kroner mod knap seks millioner kroner i 2017.

Svært at finde arbejdskraft

Mads Gustafsen peger på en anden årsag til tilbagegangen på såvel top- som bundlinje: I en periode i 2018 var det vanskeligt for bureauet at rekruttere de medarbejdere, THINK havde brug for såsom digitale strateger og designere i senior-klassen.

- Vi havde svært ved at finde de rette folk lige så hurtigt, som opgaverne kom ind, men vi har knækket nødden i de første måneder af 2019, så der nu er et bedre match mellem opgaver og medarbejdere, siger Mads Gustafsen.

Den øgede interesse for at komme til THINK skyldes ikke mindst offentliggørelsen af fusionen med Strategic Design Group, forklarer Mads Gustafsen.

- Det vrimlede ind med ansøgninger derefter, hvilket utvivlsomt hænger sammen med, at det har bragt bureauet i spil til nogle helt nye internationale opgaver. De er allerede begyndt at fylde en hel del, da mellem 30 og 40 procent af vores nye projekter i 2019 er internationale, siger han.

Mads Gustafsen forventer pæn vækst i 2019, hvilket bl.a. skal løftes af et nyåbnet kontor i Aarhus, der i dag rummer tre medarbejdere. 

Dertil kommer den planlagte internationalisering af bureauet, som vil føre til åbninger af nye THINK-kontorer i ”forskellige byer” verden over. 

Hovedtal Think! Digital ApS:

(i mio. kr.)                           2018              2017

Bruttofortjeneste:              24,7               25,8

Resultat før skat:                4,0                 5,7

Årets resultat:                      3                    4,4

Egenkapital:                         8                    9,2

Gns. antal ansatte:             32                  33