Den danske finalist-fest fortsætter indtil videre med uformindsket styrke ved reklame-VM i Cannes.

Tirsdag morgen fik seks danske cases således med tilsammen 10 finalepladser i tre forskellige kategorier et skub videre ind i finalefeltet i kampen om de eftertragtede løve-trofæer.

Helt i front lægger Virtue sig med fem af de 10 shortlister: Fire i kategorien Social & Influencer for adDRESS the Future for Carlings, og en i kategorien PR for Genderless Voice  for Copenhagen Pride. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGTE NYHEDER. KLIK HER.

Begge cases, som i forvejen er shortlistet i andre kategorier.

Herudover markerer Mensch sig med to finalepladser – begge for Visit Faroe Islands-casen Closed for Maintenance, som også bureauet Sansir Copenhagen er bureaupartner på.

Har overhalet 2018 på shortlister

Også & Co./Weber Shandwick, MediaCom Beyond Advertising og Hjaltelin Stahl er i finalen.

& Co./Weber Shandwick med The Indoor Generation for VELUX i PR-kategorien, MediaCom Beyond Advertising for United against Violence for Danner i Media-kategorien og Hjaltelin Stahl for Homeless Home Sale for Ekstra Bladet, ligeledes i Media-kategorien.

På andendagen af festivalen er Danmark således godt med sammenlignet med sidste år. I hvert fald, når det gælder antallet af finalepladser:

Sidste år havde danske cases opnået 20 shortlister, da awardshowet var slut – i år er tallet i skrivende stund oppe på 26. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGTE NYHEDER. KLIK HER.

En enkelt løve er det indtil videre også blevet til: Den er af sølv, og den landede mandag aften trygt i favnen på Uitch Iscrath, Martin Nørgaard Furze og Mette Carla Albrechtsen for casen Voiceless Women for New Lives.

Se oversigten over danske løver og shortlister pr. dags dato her.

LØVER

SØLV: Uitch Iscratch for Voiceless Women for organisationen New Lives (Direction)

SHORTLISTER

Media

- Hjaltelin Stahl for Homeless Home Sale for Ekstra Bladet (Entertainment)

- MediaCom Beyond Advertising for United against Violence for Danner (Use of Social Platforms)

PR

- Mensch/Sansir for Closed for Maintenance for Visit Faroe Islands (Travel)

- Mensch/Sansir for Closed for Maintenance for Visit Faroe Islands (Crisis Comm. & Issues Management)

- & Co./Weber Shandwick for The Indoor Generation for VELUX (Corporate Image, Comm. & Reputation Managment)

- Virtue for Genderless Voice for Copenhagen Pride (Use of Technology)

Social & Influencer

- Virtue for adDRESS the Future for Carlings (Consumer Durables)

- Virtue for adDRESS the Future for Carlings (New Realities & Voice Activation)

- Virtue for adDRESS the Future for Carlings (Social Business & Commerce)

- Virtue for adDRESS the Future for Carlings (Social Behaviour & Cultural Insight)

Digital Craft

- Virtue for adDRESS the Future for Carlings (Cross Cannel Storytelling)

- Virtue for adDRESS the Future for Carlings (Personalised Storytelling & Experience)

- Virtue for adDRESS the Future for Carlings (Innovative Use of Technology)

- Virtue for Genderless Voice for Pride Copenhagen (Experience Design)

Entertainment

- & Co. for The Lift for Bianco Footwear (Fiction Film: Up to 5 minutes)

Innovation

 – Virtue for Genderless Voice for Pride Copenhagen

Glass – The Lion for Change

 - Virtue for Genderless Voice for Pride Copenhagen

Health & Wellness 

- Uitch Iscratch for Voiceless Women for organisationen New Lives (Direction)

- Uitch Iscratch for Voiceless Women for organisationen New Lives (Direction)

- Uitch Iscratch for Voiceless Women for organisationen New Lives (Cinematography)

Film Craft

- Bacon Copenhagen for The Indoor Generation for Velux (Direction)

- Bacon Copenhagen for The Indoor Generation for Velux (Cinematography)

- Bacon Copenhagen for The Arrivals for SAS (Direction)

- Bacon Copenhagen for Almost Human for Carlsbergfondet (Script)

- New Land for The Lift for Bianco (Direction)

- New Land for The Lift for Bianco (Script)