Den danskfødte rejsesøgemaskine momondo er i luften med endnu en ny kampagne, The World Piece, der i lighed med den massivt prisvindende The DNA Journey er et solidt stykke purpose-kommunikation.

Det er igen bureauet & Co., der står bag, og denne gang er omdrejningspunktet det, der betegnes som ”verdens største sammenhængende tatovering”.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Den har 61 personer fra forskellige lande og baggrunde lagt ryg til, og formålet med den - og kampagne – er, at bidrage til at ”gøre verden mere åben”, som virksomhedens purpose lyder.

- Hos momondo er det vores mission at åbne verden, og det støtter The World Piece op om. Vi kan blive mere åbensindede af at rejse, fordi vi får nye perspektiver på andre lande og kulturer såvel som os selv, lyder det fra Per Christiansen, VP for marketing hos momondo, i en pressemeddelelse.

Tusindvis af ansøgninger

Den nye kampagne tager afsæt i en ny global undersøgelse, som momondo har foretaget.

Heraf fremgår det, at 49 procent mener, at folk er mindre tolerante over for andre kulturer end for fem år siden. I Danmark er det mere end hver anden.

Alligevel mener 61 procent, at der er mere, der binder os sammen end skiller os ad, og at vi som individer selv kan gøre noget for at skabe sammenhængskraft i verden.

- Vi spurgte folk fra hele verden, alle med hver deres historie, om de ville bidrage og forpligte sig til at vise dette fællesskab med en single-line tatovering, siger Per Christiansen og fortsætter:  "Vi blev fuldstændig paf over de tusindvis af ansøgninger, vi fik fra folk, der gerne ville være en del af projektet".

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

& Co. er – ligesom det var tilfældet med The DNA Journey – det kreative bureau bag kampagnen.

- I dette projekt ville vi demonstrere folks vilje til at forbinde sig med hinanden og se, hvor stærk den vilje i virkeligheden er, siger Robert Cerkez, kreativ direktør i & Co.

- Hvor langt vil folk gå for at bringe verden tættere sammen? Det er en svær opgave, og vi ønskede ikke at gøre det let - hverken for os selv eller vores deltagere. Vi vidste ikke, vi ville få tusindvis af ansøgere, men vi tog fejl og fandt en fantastisk vilje derude, fortsætter han.

Du kan se The World Piece-filmen, som er produceret af Smuggler og instrueret af Joshua Neale, herunder: