Til april skifter Morten Boye rollen som Vice President med ansvaret for marketing i Arla Danmark ud med stillingen som Senior Vice President og ansvarlig for Arlas globale foodservice-forretning. 

Det oplyser Arla i en pressemeddelelse.

I sin nye rolle kommer Morten Boye dermed til at stå i spidsen for en global forretningsenhed, som spiller en nøglerolle som et af vækstlokomotiverne i Arlas femårsstrategi, Future26. 

”Jeg er passioneret omkring foodservice og de muligheder der ligger i kanalen, så jeg glæder mig meget til at indfri disse muligheder sammen med et talentfuldt og dedikeret hold,” siger Morten Boye selv i meddelelsen og tilføjer:

”Foodservice-sektoren har været en af de hurtigst voksende områder i den globale fødevareindustri, og selvom pandemien satte den midlertidigt på pause, er der masser af vækstpotentiale for Arla i markedet.”

Morten Boye har været i Arla Foods siden 2020. Før da har han blandt andet arbejdet i Cadbury, Lego og Carlsberg, hvor han var gennem næsten syv år – senest som Vice President Global Marketing, Alcohol Free Beverages Category.

I forbindelse med ændringen siger Executive Vice President og chef for Arlas europæiske forretning, Peter Giørtz-Carlsen, i meddelelsen:

”Morten skal med sin kommercielle ekspertise, passion for innovation, kundekontakt og stærke lederevner tage vores foodservice-forretning videre til næste niveau og løfte de muligheder, der netop nu opstår, mens industrien er ved at komme på fode efter Covid.”

Morten Boye tiltræder sin nye rolle 1. april 2023.