Der er stadig minus på bundlinjen hos Clear Channel Danmark, om end minusset er noget mindre end året før.

Det viser selskabets nyligt offentliggjorte 2021-regnskab.

I 2021 havde man således en bruttofortjeneste på 22,3 millioner kroner mod 15,1 millioner kroner i 2020 og et resultat før skat på minus 2,5 millioner mod et minus på 5,6 millioner kroner i 2020.

Begge år har Clear Channel Danmark modtaget Covid19-tilskud, men ’renser’ man for det, er 2021-tallene trods alt noget pænere end 2020-tallene.

Uden tilskud ville resultatet for 2020 – som netop har ramt outdoorselskaberne hårdt – have ligget på omkring minus 10 millioner, men det i 2021 ville have været på omkring minus 5,4 millioner.

På kundesiden har det forgangne år budt på flere større ændringer.

Senest tilbageerobrede Clear Channel Danmark reklamerettighederne i Københavns Metro på en 4-årig kontrakt.

I efteråret tabte man dog Fisketorvet til Ocean Outdoor, men til gengæld landede Københavns Lufthavn i august 2021 igen hos Clear Channel Danmark efter at Dansk Reklame Film havde haft kontrakten siden 2015.

Outdoor-mæssigt er lufthavnen en kontrakt på ”et trecifret millionbeløb”, sagde Karsten Rask Mikkelsen, adm. direktør, Clear Channel Danmark, dengang til Mediet Markedsføring.

Selskabet forventer ifølge ledelsesberetningen at ”følge den forventede markedsvækst i 2022”.