Fisketorvet, Copenhagen Mall, har efter en pitchrunde blandt flere store outdoor-udbydere valgt ny mediepartner for de kommende syv år. 

Valget er faldet på Ocean Outdoor Danmark, og dermed siger centret farvel til Clear Channel, der tidligere har siddet på opgaven. 

Den samlede værdi af aftalen oplyses ikke fra dansk side. Men ifølge en tidligere meddelelse fra moderselskabet har kontrakten en samlet værdi på godt 60 millioner kroner.

I dag er Fisketorvet, Copenhagen Mall, center for flere end 100 butikker, restauranter samt en biograf, og centeret er en central destination for mange københavnere. 

Men der kommer til at ske meget mere, lyder det i en presssemeddelelse fra Unibail-Rodamco-Westfield (URW), der ejer Fisketorvet, og som planlægger “en massiv udvikling af centeret” i løbet af de kommende år.

I forhold til gæster i centeret er det målet er at bringe antallet af årlige besøgende fra 8,6 millioner (tal fra før corona, red.) og op på 11 millioner over de kommende fem år.

Spektakulær løsning på vej

”Men den nye syv-års kontrakt vil vi udvikle oplevelsen i indkøbscentret via et netværk af 25 digitale skærme. Samtidig vil vi via en ny udendørs skærm vise Fisketorvet, Copenhagen Mall, frem udadtil,” siger Pia Petersen, der er adm. direktør i Ocean Outdoor Danmark, i en pressemeddelelse.

Til Markedsføring oplyser hun, at man også er i gang med at planlægge udrulning af en ny tredimensionel outdoor-løsning til kunderne.

”Det drejer sig om det, vi kalder Deep Screen, og som man allerede i dag kan se på bl.a. Picadilly Circus i London,” siger hun.

Du kan se eksempler på Deep Screen her.

Artiklen fortsætter under filmen.

Det danske outdoor-selskab hed tidligere City Reklame, – og var i øvrigt delvist ejet af Clear Channel.

Men i dag er man en del af britiske Ocean Outdoor Limited, der opererer i Storbritannien, Holland, Tyskland og de øvrige nordiske lande.

Ocean Outdoor Danmark styrker med den nye aftale sin position i Danmark som operatør af digitale reklameskærme i indkøbscentre.

I dag har Ocean Outdoor Danmark således skærme i 31 indkøbscentre, herunder Danske Shoppingcentre, der blandt andet omfatter Lyngby Storcenter, Frederiksbergcenteret, Kolding Storcenter og City 2.

Selskabets samlede portefølje består i dag af 651 digitale skærme på 109 lokationer fordelt i 30 danske byer og lufthavne.