Tidligere på måneden kunne Mediet Markedsføring offentliggøre, at årets danske prishøst til Clio Awards var den største i de seneste 10 år.

Og efter at selve awardshowet blev afholdt i går i New York, er endnu en milepæl nået, idet Virtue vandt en Grand Clio for casen Backup Ukraine for Polycam og Unesco.

Ifølge Bureaubiz er det første gang – ihverfald de seneste 15 år – at dansk kreativitet belønnes med den fineste Clio Award.

Casen har allerede vundet snesevis af fine priser, men Morten Grubak, Global Executive Creative Director hos Vice/Virtue, er begejstret over endnu en anerkendelse.

“Til trods for at denne case allerede har tiltrukket sig en god omgang opmærksomhed, så er Grand Clio en fantastisk anerkendelse. Det er benzin på den projekt-motor, der stadig kører,” skriver han i en mail til Markesføring.

Grand Clio-prisen for casen, der hjælper ukrainere med at scanne og forevige deres kulturarv digitalt, fik Virtue i kategorien Innovation.