Det danske adtech-selskab Adnami har indgået en aftale med den norske mediegigant Schibsted om, at selskabet kan levere formater til Schibsted websites. Samtidig har selskabet også lavet samme aftale med Amedia. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Ifølge Schibsted skal adtech-selskabet være med til at styrke mediekoncerens annonceformater.
“Vi ser frem til at levere endnu højere effektive kampagner for vores sortiment af premiumformater og bidrage til at levere mærkbare resultater for brands og virksomheder på alle fire nordiske markeder,” lyder det i pressemeddelelsen fra Tonje Pettersen, Programmatic Solutions Manager hos Schibsted.
Hos Amedia er man også glade for aftalen.
“At arbejde sammen med Adnami og være i stand til at tilbyde premiumformater til programmatic-markedet, er noget vi har set frem til i et stykke tid. Vores ambition er at gøre det lettere for bureauer og annoncører, at køre kampagner i premiumformater og på tværs af markeder og publishers,” udtaler Martin Frost, Head of Digital, Data & Programmatic hos Amedia.
Adnami glæder sig over aftalen med de to norske mediehuse, som Nordic Market Director, Peter Østrem, kalder en “milepæl”.