Det digitale bureau FFW har netop indgået en millionaftale med den tyske tv-station ZDF.

”Man kan sige, at vi skal flytte dem fra at være digitale, som de er i dag, til at være hyperdigitale i 2025. siger FFW’s globale CEO, Michael Drejer, i en pressemeddelelse.

Ifølge Michael Drejer vil FFW vil eksklusivt komme til at stå for at bygge, lancere, udrulle og vedligeholde ZDF’s digitale setup, og han understreger, at der er tale om en stor opgave for bureauet.

”Det er den største opgave i FFW’s historie. Jeg kan ikke sige hvor stor aftalen præcis er i kroner og øre, men jeg kan sige, at det er en kontrakt, der over de år, kontakten gælder, vil løbe op i et trecifret millionbeløb,” lyder det fra Michael Drejer i meddelelsen.

Upgrade af samarbejde

Selvom aftalen er ny, så er samarbejdet mellem ZDF og det danske digitale bureau ikke nyt.

”Vi har arbejdet for ZDF siden 2013 – blandt andet med revisionen af ZDFheutes og ZDFmediatheks apps. Samarbejdet bliver bare mange gange større, end det hidtidig har været med den nye aftale, hvor vi skal være med til at drive udviklingen og driften af adskillige digitale løsninger,” siger Michael Drejer.

Da den nye ordre kommer til at afkræve flere ressourcer, betyder det, ifølge Michael Drejer, at FFW skal udvide antallet af medarbejdere markant:

“I løbet af den kommende tid vil vi øge antallet af medarbejdere, så vi kommer til at være 50 medarbejdere i vores digitale team, der alle vil være allokeret til arbejdet med ZDF”.