Det digitale marketingbureau Precis Digital, der i Danmark har kontorer i Aarhus og København, har været på indkøb og føjer nu det digitale produktionsselskab Bannerboy til familien.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Bannerboy er grundlagt i Stockholm i 2010 og har i dag 35 medarbejdere og kontorer i Amsterdam, New York og Los Angeles.

Selskabet arbejder med brands som Airbnb, Amazon, Pinterest og Spotify, og med opkøbet udvider Precis Digital nu også til USA og Holland.

”Bannerboys ekspertise inden for bl.a. kreativ udvikling (HTML5), Motion Design og Design Automation Technology er en virkelig værdifuld tilføjelse vores eksisterende services,” siger Anders Lykke, partner og CEO hos Precis Digital i Danmark, i meddelelsen og tilføjer:

”At gå sammen med Bannerboy udvider ikke kun vores ekspertise. Det er også et vigtigt skridt i forhold til vores planer om at ekspandere Precis-gruppen internationalt ved at slå os sammen med et eksisterende bureau, der deler vores værdier, ambitioner og menneskesyn.” 

Precis Digital og Bannerboy planlægger at gennemføre fusionen af de to selskaber langsomt og fastholde de brands, kulturer, kolleger og kunder, som begge virksomheder har udviklet over tid, oplyses det i meddelelsen.

Bannerboys to stiftere, Erik Brunner og Erik Hofman-Bang, bliver partnere og medejere i Precis-gruppen, ’med en fastholdt forpligtelse til at udvikle Bannerboys forretning og kunderelationer’.