Fern tilknytter Pernille Lund som ny instruktør. Det skriver produktionsselskabet i en mail til Markedsføring.
Pernille Lund er både uddannet filminstruktør fra uddannelsen Super8 og fra Kreativ Kommunikation på DMJX med fokus på art directing.
”Min filmbaggrund har uden tvivl gjort mig til en bedre art director, på samme måde som min erfaring som art director gør mig til en bedre instruktør,” skriver Pernille Lund til Markedsføring.
Siden 2013 har Pernille Lund instrueret kort- og reklamefilm for blandt andet Arla og Bestseller i sin egen virksomhed, Crooked Films. Men efter hun blev uddannet fra DMJX i 2021, har hun fortrinsvis arbejdet som Art Director på Uncle Grey.
Om hvorfor hun nu vælger at satse på instruktørgerningen, skriver Pernille Lund:
”Når jeg på det her tidspunkt i min karriere vælger at fokusere på instruktør-delen, så skyldes det, at nogle døre har åbnet sig og givet mig muligheden for at instruere mere, end jeg har gjort de seneste par år.”
Ud over sit engagement på Fern arbejder Pernille Lund også for tiden på en pilot til Netflix, som hun har fået mulighed for at skabe, efter hun sidste år vandt ‘Netflix’ Serieskole-konkurrence.
Om hvorfor Fern vælger at tilknytte Pernille Lund til deres instruktør-roster, skriver Jeppe Kolstrup, der er co-founder og director på Fern, i en mail til Markedsføring:
”Pernille har et åbentlyst instruktørtalent, hvilket hendes kortfilm, kampagnefilm og igangværende Netflix-produktion afspejler.”
Han uddyber:
”At hun samtidig har en baggrund som prisvindende bureaukreativ betyder, at hun er i stand til at forstå både bureauer og kunder indgående. Det er helt klart brugbart i forhold til de kommende kampganefilm Pernille skal skabe sammen med Fern. Sidst, men ikke mindst, har Pernille et stærkt ønske om at bruge sin kreativitet til at gøre verden til et lidt bedre sted, hvilket afspejler Ferns DNA,” uddyber han.
Pernille Lund har blandt andet vundet fire D&AD New Blood pencils og har også en fortid som Marketing Manager i Aamans.