De danske vikinger fortsætter med at hive priser ned af award-hylderne.

Kampagnen ”Hjelm har alle dage været en god idé”, som & Co., New Land og Rådet for Sikker Trafik sendte ud i verden i juni 2021, har netop vundet Grand Prix ved det amerikanske awardshow Clio Health.

Awardshowet er en del af Clio Awards-festivalen, som siden 1959 med egne ord har præmieret og hyldet “bold work that propels the advertising industry forward, inspires a competitive marketplace of ideas and fosters meaningful connections within the creative community.”

Clio Health-delen har eksisteret siden 2009, og hylder ligesom andre kreative health-priser ”the work behind wellness” – altså kreativ kommunikation, der flytter holdninger og adfærd, når det gælder sundhed og velfærd.

Der blev i år uddelt ni Grand Clios. To Grand Clios gik til den tidligere prisbelønnede case ”The Bread Exam”, som McCann Paris har lavet for Libanons ”Breast Cancer Foundation”.

Og så kunne altså & Co., New Land og Rådet for Sikker Trafik tage en Grand Clio med hjem.

Helt konkret tog & Co.’s to Senior Art Directors, Ole Hoffmann og Kristoffer Winther, sig af at modtage prisen.

Vikingerne vandt – ud over Grand Prix – også tre guld ved Clio Health. Det var i kategorierne Film – Scripted, Copywriting og Multi-Platform.

Hertil kommer et hav af andre priser – senest to guld og en sølv ved D&AD 2022, seks guld ved danske Creative Circle Awards.