Rikke Bangild er ny marketingchef hos dagligvarekæden Meny, hvor hun skal ”lede kædens markedsføring ind i næste fase i strategien om at positionere MENY som Danmarks MADmarked”.

Det oplyser Dagrofa, der står bag Meny-kæden, i en pressemeddelelse

Rikke Bangild kommer senest fra en stilling som Head of Marketing for Kvickly/SuperBrugsen hos Coop Danmark.

Hun medbringer desuden en baggrund fra Netto, hvor hun var med til at udarbejde og udrulle Netto 3.0-konceptet som international koncept- og marketingchef.

”Vi får en person med en solid ledererfaring og et tværorganisatorisk mindset. Vi glæder os til at byde Rikke Bangild velkommen og få hendes vision for at skabe Danmarks MADmarked,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i Meny i meddelelsen og tilføjer:

”Vi ved, at Rikke har et fantastisk drive og evner at omsætte sin markedsforståelse til en stærk brand- og marketingstrategi.” 

Før Rikke Bangild landede i dansk dagligevarehandel i 2018, arbejdede hun på leverandørsiden hos blandt andet Unilever og Kellogg.

Rikke Bangild tiltræder den 1. oktober, hvor hun afløser Carsten Kure, som stopper efter tre et halvt år på posten.