Danish Digital Award 2023 har åbnet sluserne for indsendelser, og 292 jurymedlemmer sidder klar til at læse, vurdere og diskutere alle de indsendte cases.
Som vanligt kan der igen i år dystes om guld, sølv og bronze på tværs af kategorierne, og så introducerer arrangørerne også denne gang et par nyheder.
For første gang får DDA således i år en Publikumspris, hvor alle kan stemme blandt de nominerede på tværs af kategorier.
Der kåres en vinder på selve showaftenen ud fra publikums stemmer, både op til selve showet i maj og i løbet af selve aftenen.
Ud over Publikumsprisen er der også et par andre ændringer i forhold til sidste år.
Nye tillægskategorier
Kategorien Public Sector & Government er for eksempel i år opdelt i to kategorier: Kampagne og Tech.
Og så introduceres der to nye såkaldte ’tillægskategorier’: ’Best in Business-to-Consumer’ og ‘Best in Business-to-Business’.
Ifølge arrangørerne er disse ’kategori-uafhængige’, forstået på den måde, at man kan tilvælge at ens indsendelse i en almindelig kategori også bedømmes i en ’tillægskategori’.
Har man for eksempel indsendt en case i Branded Content og mener, at den også vil kunne gøre sig gældende i tillægskategorien, hvor fokus helt overordnet er målrettet B2B, så kan man – mod et ekstra fee – vælge også at lade den konkurrere her.
Danish Digital Award 2023 uddeles af Kim Jong Andersen og Dansk Markedsføring.
Der er frist for indsendelse af cases den 27. februar 2023, og du kan se kategorierne her – og møde juryen her.