Den globale teknologivirksomhed Lenovo har valgt at indgå samarbejde med den danke reklameplatform og adtech-virksomhed Adform.
Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.
Samarbejdet skal blandt andet give Lenovo større kontrol over egne data og forbedre databaserede beslutninger for deres marketingkampagner, samtidig med at der fokuseres på datasikkerhed og privatliv.
Samarbejdet betyder i praksis, at Adforms Ad Server bliver Lenovos teknologiplatform til globale digitale reklamekampagner.
“I takt med at de globale krav til databeskyttelse bliver mere komplekse, er vores mål hos Lenovo at opbygge best-in-class digitale praksisser og governance, øge gennemsigtigheden af vores data og bedre mobilisere dem for at forbedre kundernes beslutningsrejse,” siger Emily Ketchen, Lenovos Global VP & CMO of Intelligent Devices Group & International Markets, i meddelelsen.
Hun tilføjer, at det nye samarbejde vil gøre Lenovo ”i stand til bedre at administrere og kontrollere vores egne marketing-kampagnedata og dermed bedre at kunne målrette, personliggøre og måle vores kampagner.”
Adforms danske landechef, Allan Olesen, glæder sig over det nye samarbejde:
“Vi er begejstrede for at hjælpe Lenovo med at få større kontrol over hele deres kampagnelivscyklus. Kontrol, styring, gennemsigtighed og compliance er nøglen til at sikre kampagneperformance for brands og en åben tilgang til data er grundlæggende for at muliggøre dette,” siger han i meddelelsen.