Danske Christine Smith, som sammen med Virtue vandt Grand Prix ved Cannes Lions 2022, er ifølge den årlige Creativity Report fra festivalen verdens femte bedste Art Director.
En hæder, som hun deler med Senior Art Director Henrik Grubak Nielsen, der ligeledes var med på teamet
De to var sammen med Virtue-teamet nomineret til 20 priser ved Cannes Lions 2022 – alle for casen ”Backup Ukraine”, som er skabt for Polycam/Unesco Danmark.
Det blev til 10 priser: Heraf en Grand Prix i Digital Craft, en guld, fire sølv og fire bronze.
Og placeringen i Cannes-rankingen vækker glæde hos Christine Smith, der på sin LinkedIn-profil skriver:
”This is insane!! Im officially the 5th best art director in the world from the Cannes Lions International Festival of Creativity ranking list. Big up to Henrik Grubak as well and big thanks to VIRTUE Worldwide and the rest of the team.”
IKEA hædres også
Også hos IKEA’s danske CMO, Anne Krogh, er der glæde at spore efter offentliggørelsen af den seneste Cannes Lions-rapport.
IKEA er således ranket som verdens 10. mest kreative brand, og det får Anne Krogh til blandt andet at skrive følgende på LinkedIn:
”Super proud to be part of such a strong global community with an unshakeable belief in the power of creativity … Big shout out to all my creative IKEA colleagues, in Denmark and around the world.”
Og der er grund til at glædes, lyder det blandt andet i en pressemeddelelse fra Cannes Lions, CEO, Simon Cook:
”De officielle globale kreativitets-rankings er et indiskutabelt benchmark for branchen. Jeg vil gerne lykønske alle, der er med på listerne i år. Sammen definerer de det globale benchmark for kreativitet.”