Marketsquare er typisk ikke kendt som specialbureau på social media, men alligevel har Toyota Danmark nu valgt bureauet som ny samarbejdspartner på SoMe.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse, hvor Alex Backer, Digital Marketing Manager hos Toyota Danmark, uddyber beslutningen.

”SoMe er et af vores primære digitale touch points og kan ikke ses som en isoleret disciplin. Vi har derfor ledt efter en partner med solide specialkompetencer inden for social – og som samtidig har det klassiske bureaus forståelse for integreret konceptuel kommunikation. Den kombination fandt vi hos Marketsquare”. 

Samarbejdet med Marketsquare, oplyser Alex Backer i en opfølgende mail til Markedsføring, dækker Toyota Danmarks ’engagerende tilstedeværelse på SoMe’.

SoMe-aktiviteterne skal med andre ord ikke direkte sælge biler og promovere tilbud, men arbejde med mere emotionelle budskaber. Det skal ske rundt om tre ’overskrifter’: Good looking cars, fun to drive og proud to own.

" Marketsquare skal være med til at løfte vores indsats. Og på den rejse vil budgetterne følge med op.
Alex Backer, Digital Marketing Manager, Toyota Danmark

”Så vi forsøger at vække følelser og glæde med vores indhold. Både over for eksisterende Toyota-ejere, men også folk der normalt ikke tænker Toyota,” forklarer Alex Backer.

Budgetterne vil følge med op

På Marketsquare er man stolt af bureauets nye ’mobilitetskunde’: 

”Tilgangen af Toyota Danmark sætter en tyk streg under vores kompetencemæssige udvikling, hvor vi i dag både strategisk og kreativt har en stor SoMe muskel,” siger Olivia Rosenstand, der er Head of Social på bureauet, i meddelelsen. 

Digital Director Mikkel Wendelboe, uddyber: 

”Det handler selvfølgelig om nogle marketingmæssige færdigheder inden for de sociale medier. Men man får altså også en stærk kreativ profil med i pakken. En vigtig faktor på et bilmarked, som i disse år er under stærk forandring”. 

Om KPI’erne for det nye samarbejde, skriver Alex Backer til Markedsføring:

”De er ikke defineret på samme måde, som vi normalt gør, når vi taler betalte kanaler. Vi kigger mere på engagement, likes, delinger end på klikpriser, CPM etc.

Budgettet ønsker han ikke at oplyse. Men.

”Jeg kan sige, at det er et område, vi rigtig gerne vil vækste. Vi har altid afsat fine budgetter på området, men Marketsquare skal være med til at løfte vores indsats. Og på den rejse vil budgetterne følge med op.” 

Bureaumæssigt er Toyota Danmark i øvrigt en del af en europæisk aftale, hvor man har M/Six som mediebureau (bureaubrandet er en del af Group M, men er i Danmark i dag Wavemaker, efter en fusion af m/Six og MEC, red.), The & Partnership som kreativt bureau og Populate som e-mail bureau.