Efter en pitchrunde har Rosendahl Design Group valgt Marketsquare som strategisk og kreativt lead-bureau for Rosendahl, Kähler, Holmegaard, Kay Bojesen og Lyngby Porcelæn. 

Det oplyser parterne i en meddelelse, hvor der også fremgår, at ’kernen i det nye samarbejde at styrke de enkelte brands på tværs af kanaler’ i forlængelse af den digitale transformation, virksomheden har gennemgået.

”Det har været vigtigt for os at finde en bureaupartner, der forstår det marked, vi opererer i, og som kan sikre, at hvert af vores brands får den individuelle opmærksomhed, det fortjener,” siger Helle Merethe Mikkelsen, VP Brand & Marketing, Rosendahl Design Group, i meddelelsen og tilføjer:

”Mindst lige så vigtigt er det, at Marketsquare har demonstreret, at de forstår præmissen om, at de digitale kanaler spiller en afgørende rolle.” 

“Gang i hele huset”

Suzanne Remillard, Client Service Director hos Marketsquare, kalder i meddelelsen det nye samarbejde ’en fantastisk spændende opgave’.

”Virksomhedens designikoner kommer med hver sit værditilbud i et marked, hvor 2/3 af alle køb starter online. Det stiller krav til, at vi forholder os til kunderejsen og de enkelte kanaler for at få kunderne til at engagere sig i brandet,” siger hun.

I en opfølgende mail til Markedsføring skriver bureauet, at der på samtlige brands kommer integrerede kampagner på tværs af film, social, digital, print og in-store. 

”Med andre ord er der opgaver i gang i hele huset på tværs af blandt andet inhouse og ekstern filmproduktion, ligesom digital- og social-afdelingerne har også travlt, så kampagnerne kan blive foldet ud her til spring-summer 2023”, lyder det i mailen.

Hvor stor er kunden for jer? Og skal I ansætte for at levere de nye opgaver?

”Det er en markant kunde, som sammen andre er medvirkende til, at vores medarbejderstab er udvidet en del i både den kreative afdeling og i social- og på kontaktsiden.”

Helle Merethe Mikkelsen, VP Brand & Marketing, Rosendahl Design Group. Foto. PR

Stiller høje krav

Helle Merethe Mikkelsen fra Rosendahl Design Group understreger, at man stiller høje krav til bureauet. 

”Dels til det kreative niveau på tværs af vores brands. Men lige så vigtig er den løbende strategiske rådgivning, der bidrager til at udvikle dem,” siger hun i meddelelsen og tilføjer:

”Derfor har det betydet meget, at vi i Marketsquare har fået et erfarent team, der både lytter og udfordrer, og vi glæder os til at udkomme med de nye tiltag.” 

Helle Merethe Mikkelsen tilføjer, at de nye aktiviteter vil kunne opleves i den kommende forårssæson.

Med henvisning til ’et konkurrencepræget marked’ ønsker Rosendahl ikke at oplyse marketinginvesteringens størrelse eller KPI’erne.

Tidligere har Rosendahl Design Group samarbejdet med blandt andre bureauet Kunde & Co.

Den familieejede virksomhed Rosendahl Design Group leverede i 2021 (senest offentliggjorte regnskab) et driftsresultat før afskrivning på driftsaktiver og goodwill-nedskrivninger (EBITDA) på 103,3 millioner kroner.