Thiese Mejeri går i luften med et nyt sortiment af plantebaserede mejeriprodukter, som er udviklet i samarbejde med det blot to et halvt år gamle netværksbureau Begejst.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Begejst har, ifølge meddelelsen, været med som sparringspartner gennem hele processen – fra markeds- og målgruppeforståelse til brandplatform, emballager og kreativt kampagneunivers.

Bureauet så med egne ord ’et kæmpe match i værdier mellem på den ene side Thise og på den anden side den voksende målgruppe af forbrugere, som gerne vil spise mere plantebaseret og naturligt’.

”Vi fik også indikationer på, at det ikke bare var acceptabelt, at Thise lancerede planteprodukter. Det ville ligefrem være værdifuldt for rigtig mange mennesker”, siger strategisk planner Cathrine Esmann fra Begejst og fortsætter: 

Teamet på kampagnen

Cathrine Esmann
Lone Mark
Thomas Falkenberg
Rasmus Glud
Line Kohsel
Christian Kirkegaard

Kilde: Begejst.dk

”En af Thises kerneværdier er faktisk ”kampgejst”, og det ville vi rigtig gerne spille på. Derfor har vi bygget kampagneuniverset op som en kærlig grøn revolution, der er centreret omkring den nye værdiposition: Rendyrket Øko Plante Power”.

Gav det et år

Bureau Begejst kom til verden midt under coronapandemien i efteråret 2020.

Det var Christian Kierkegaard, der på daværende tidspunkt havde måttet sige farvel til bureauet Envision efter 14 år, der fik idéen til bureauet.

Fra starten var der ikke rigtig kunder i butikken, erkendte Christian Kierkegaard dengang over for Markedsføring, ligesom han var meget ærlig om, at det måske ikke ville lykkes.

”Jeg giver det et år, men vi skulle gerne mærke de gode takter inden sommerferien, sagde han dengang. 

Det er siden blevet til længere end til sommeren 2021, og siden har bureauet leveret kommunikation til blandt andre øl-brandet Ceres, Schjerning Farver, Corporate Wear-brandet Pitch Stone og altså Thiese Mejeri. 

Dorthe Vester, Key Account Manager hos Thise siger i meddelelsen, at man har lagt vægt på at have en partner, som ’virkelig kan lytte og forstå, hvor vi kommer fra’.

”Men som samtidig kan udfordre os undervejs. Og det fungerer fantastisk godt i samarbejdet med Begejst”.