Kunstig intelligens er gået fra at være et legetøj til at være et værktøj i reklame og marketing.
Vi har mødt en stribe branchefolk, der allerede nu har taget den kunstige intelligens i brug i deres daglige arbejde. Blandt andet Tao Thomsen fra Virtue, der er ved at træne en AI som barselsvikar, art directoren Ole Rydal, der har taget Midjourney med ind i tegnestuen, og de kreative på bureauet PONG, der får en AI til at lave plakater til brug i reklamefilm.
Men hvis du virkelig gerne vil nørde kunstig intelligens, så er der også skrevet en lang række bøger på området, der kan gøre dig klogere.
Vi har samlet overblikket over fire af dem her.
TIL MARKETEEREN
Using Artificial Intelligence in Marketing af Katie King
En guide til, hvordan din marketingafdeling kan integrere kunstig intelligens og omfavne de muligheder, AI bringer. Guiden viser dig, hvordan du kan bruge kunstig intelligens i alt fra markedsundersøgelser til kundeservice.
TIL POETEN
What makes us human af Iain Thomas, Jasmine Wang og GPT-3
En poet, en researcher og en kunstig intelligens går ind på en bar. Ud kommer What makes us human, hvor Iain Thomas, Jasmine Wang og AI’en GPT-3 udforsker den menneskelige spiritualitet gennem den udviklende teknologi.
TIL ETIKEREN
AI Ethics af Mark Coeckelbergh
Den belgiske teknologifilosof Mark Coeckelbergh gennemgår de store etiske spørgsmål, som den nye teknologi medbringer. Det er et startsted til at forstå, hvorfor etikken er vigtig og, hvilke spørgsmål man skal stille sig selv.
TIL DEN KREATIVE
AI for Creativity af Niklas Hageback
Kan AI lære at være kreativ? Det er et af de spørgsmål, som AI for creativity forsøger at besvare. Samtidig giver den et indblik i de teknologier, der er til rådighed, hvordan de bruges, og hvordan kunstig intelligens kan forbedre vores kreative evner.