Et af Danmarks største branding- og designbureauer, Kontrapunkt, udvider nu partnerkredsen fra fem til ni.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

Nye partnere er Kim Paulsen, Client Director, Kontrapunkts to ledere af skriftdesign, Torsten Lindsø Andersen og Rasmus Michaëlis, samt Johan Lawaetz, der 11. september 2020 blev præsenteret som ny CEO for bureauet.

Han afløste Philip Linnemann, der i stedet tiltrådte som Creative Director.

Philip Linnemann er en del af den eksisterende partnerkreds, der også omfatter Bo Linnemann, der stiftede Kontrapunkt for 35 år siden, Lars Larson, Nille Halding og Nicoline Klareskov.

En ny generation

Facts om Kontrakpunkt:

Branding- og designbureauet har i 35 år rådgivet og bygget brands for såvel nationale og internationale kunder.

Eksempler er Ørsted, Mitsubishi, Mærsk, Shiseido, Specsavers, Danish Crown, Folketinget, Novo Nordisk, Nissan og Noma.

Bureauet rummer i dag over 50 designere, strateger, arkitekter og projektledere fordelt på kontorer i København og Tokyo.

De nye partnerskaber skal ses ”som et led i en transformation af bureauet”, der har været undervejs i et par år, oplyses det i meddelelsen, hvor det også slås fast, at transformationen går ud på at overlevere Kontrapunkt til næste generation.

– Det er ikke tilfældigt, at de fire partnere, vi nu byder ind i kredsen, tilhører en yngre generation. Det drejer sig om at fremtidssikre Kontrapunkt og at levere på vores nye strategi om at knytte forretningsstrategi, brandstrategi og digital strategi sammen gennem design, siger Bo Linnemann, partner og grundlægger af Kontrapunkt, i meddelelsen.

Masser af erfaring

Den ene af de nye partnere, Kim Paulsen, kom til Kontrapunkt i 2012, og han har som Client Director blandt andet været ansvarlig for aktivering og udrulning af brand identiteter for LEGO, Novo Nordisk, Ørsted og Shiseido.

Rasmus Michaëlis og Torsten Lindsø Andersen står i spidsen for Kontrapunkts afdeling for skriftdesign, Kontrapunkt Type.

Her har de designet nye skrifttyper til blandt andre Maersk, Mitsubishi Motors, Nissan, den japanske fodboldliga, J.League, og Udenrigsministeriet.

Johan Lawaetz har en baggrund som blandt andet strategikonsulent for Implement Consulting Group, og han kom til Kontrapunkt som ny COO i august 2019.