Det er ikke alene et godt, men et fremragende regnskab, reklamebureauet Co+ leverer for 2016.
Resultatet før skat er vokset 37 pct. til 7,4 mio. kr. og bruttofortjenesten med 30 pct. til 23,7 mio. kr. Har der tidligere været tvivl om forretningsmodellen, er den for nuværende begravet.
Og ikke mindst, når ”den positive fremgang ser ud til at vokse i 2017”, som ledelsen konstaterer i regnskabet. Egenkapitalen er i regnskabsåret mere end 3-doblet til 6,7 mio. kr.
Gaute Høgh forlod Kunde & Co i 2003 for at lave sit eget bureau, Co + Høgh, der altså i dag hedder Co+, og en række kunder er på det seneste spadseret ind i butikken.
Det drejer sig bl.a. om islandske ZO•ON, lettiske Pure Chocolate og senest har en kampagne for teleselskabet 3 med den selvironiske Beach Boy ”The Hoff” positioneret Co+ ganske fremragende.
Nøgletal 2016/ 2015
(mio. kr.)
Bruttofortjeneste: 23,7/ 18,3
Res. før skat: 7,4/ 5,4
Res. efter skat: 5,7/ 4,6
Egenkapital: 6,7/ 2,0