Carlsberg har forpligtet sig til fremover at arbejde for at skabe handling på klimaområdet med sin markedsføring. Det skriver bryggerikæmpen i en pressemeddelelse.

Carlsberg har skrevet under på World Federation of Advertiser’s løfte om at kæmpe for planeten. Selskaber som Ikea, Pepsi, Unilever og Tesco har også underskrevet løftet.

Løftet forpligter blandt andet Carlsberg til at arbejde for:

  • at dets marketing skal skabe mere bæredygtig forbrugeradfærd.
  • at selskabet skal være ambassadører for FN’s Race to Zero-kampagne, hvor virksomheder arbejder for at blive CO2-neutrale.
  • at påstande om bæredygtighed hos dem som virksomhed skal underbygges bedre, så forbrugere bedre kan tage stilling til, om deres klimakommunikation er troværdig.
  • at Carlsberg skal gå forrest i kampen for klimaet ved at give andre virksomheder, marketingafdelinger og bureauer værktøjer til at arbejde bæredygtig.

“Vi står over for en klimakrise, og brands som os bærer et stort ansvar: At vi ikke kun skal gøre vores egne brands bæredygtige, men også skal bruge vores brands til at inspirere millioner af forbrugere til at træffe mere bæredygtige valg,” siger Simon Boas Hoffmeyer, Senior Director of Sustainability hos Carlsberg Group, i pressemeddelelsen.

Carslberg Group har allerede sin egen Together Towards ZERO bæredygtighedsplan, hvor det blandt andet er et mål, at Carlsbergs bryggerier i 2030 er CO2-neutrale.