TV 2 løb for anden gang på tre år med prisen som ”Marketing Team of The Year”, da årets Promax-priser blev uddelt 15. september.

Og det var langt fra den eneste pris, det danske mediehus løb med ved streaming- og broadcaster-branchens svar på Oscar-uddelingen, da det i alt blev til 22 priser.

Derudover gjorde også DR sig positivt bemærket med en pris. Den var af guld og faldt i kategorien Reality/Unscripted/Non-fiction Programme/Spots med programserien ”Cougarjagt – Ung mand søger moden kvinde”.

TV 2 havde, som tidligere omtalt, hele 47 nomineringer til årets Promax, hvilket blandt andet var dobbelt så mange finalepladser som The Walt Disney Company, Europe and Africa, der med 19 nomineringer havde næstflest.

Blandt de øvrige konkurrenter var blandt andet NBC Universal, Discovery, HBO, Fox, ITV og BBC.

TV 2-direktør: Vi bliver skarpere kreativt

TV 2 løb med prisen ”Marketing Team of The Year”, fordi det var den virksomhed, der samlet set hentede flest point hjem ved awarden. Pointhøsten afhang af, hvor mange guld- og sølvpriser, der blev vundet.

TV 2 vandt 13 guld, otte sølv samt “Marketing Team of The Year”-prisen.

– Det er glædeligt med så stor en anerkendelse fra branchen. Men lige så vigtigt er det fortsatte arbejde med at bruge Promax til løbende at orientere sig mod de dygtigste og finde inspiration. På den vis bliver vi skarpere kreativt, oplyser Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV 2, i en skriftlig kommentar til Markedsføring.

Han fortsætter:

– Og det giver sig selv, at stærk kreativitet går hånd i hånd med gennemslagskraft og effektivitet. Vi skal lave ting, der har effekt, og som driver både sening og nysalg på PLAY.

Du kan se alle Promax 2020-vinderne her og TV 2’s Promax 2020-priser herunder:

I’M NOT CRYING, YOU ARE!

  • GULD – FIGHT CANCER TV 2 DENMARK
  • SØLV – ALL THAT WE SHARE – CONNECTED TV 2 DENMARK

USE OF CELEBRITY/ INFLUENCER/TALENT USING SOCIAL MEDIA

  • GULD – HANDBALL WORLD CUP – GET CLOSER TV 2 DENMARK

GENERAL BRAND CAMPAIGN: CHANNEL, NETWORK OR PLATFORM

  • GULD – TV 2 SPORT X TV 2 DENMARK

SOCIAL RESPONSIBILITY ANNOUNCEMENT SPOT

  • GULD –  THE DANISH GENERAL ELECTION TV 2 DENMARK

SPECIAL EVENT SPOT

  • GULD – THE DANISH GENERAL ELECTION TV 2 DENMARK

SOCIAL MEDIA CAMPAIGN FOR A CHANNEL

  • SØLV – FIGHT CANCER TV 2 DENMARK

CAMPAIGN FOR A CHANNEL, NETWORK OR PLATFORM

  • SØLV –  THE DANISH GENERAL ELECTION TV 2 DENMARK

GENERAL PROGRAMME IMAGE CAMPAIGN

  • SØLV – HANDBALL WORLD CUP – GET CLOSER TV 2 DENMARK

GENERAL PROGRAMME DESIGN PACKAGE

  • GULD – THE DANISH GENERAL ELECTION TV 2 DENMARK

PROGRAMME SPECIAL EVENT SPOTS

  • GULD – THE DANISH GENERAL ELECTION TV 2 DENMARK

PROGRAMME SPONSOR TIE-IN/ MARKETING ACTIVITY

  • GULD – FIGHT CANCER TV 2 DENMARK

ENTERTAINMENT/MUSIC/ VARIETY/COMEDY PROGRAMME SPOTS

  • SØLV – STRICTLY COME DANCING TV 2 DENMARK

SPORTS PROGRAMME SPOTS

  • SØLV –  TV 2 SPORT X TV 2 DENMARK

NEWS/INFORMATION PROGRAMME SPOTS

  • GULD – THE DANISH GENERAL ELECTION TV 2 DENMARK

PROGRAMME KEY ART CAMPAIGN – PRINT OR DIGITAL

  • GULD – HANDBALL WORLD CUP – GET CLOSER TV 2 DENMARK

SHORT-FORM PROMOTIONAL CONTENT

  • GULD – FIGHT CANCER TV 2 DENMARK
  • SØLV – TV 2 PLAY – STREAMING IN DANISH TV 2 DENMARK

LONG-FORM PROMOTIONAL CONTENT

  • GULD –  ALL THAT WE SHARE – CONNECTED TV 2 DENMARK

SET DESIGN (PHYSICAL OR DIGITAL)

  • GULD – TOUR DE FRANCE STUDIO TV 2 DENMARK
  • SØLV – NEWS STUDIO 

MARKETING TEAM OF THE YEAR 2020

  • TV 2 DENMARK