Det digitale bureau Dept, der i november 2020 købte amerikanske BASIC, i marts 2020 det danske bureau Sorthvid og i sommeren 2018 QuantAds, køber op igen.

Denne gang har Dept købt teknologi- og marketingbureauet Byte, der har 150 medarbejdere fordelt på kontorer i London, New York og Berlin.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

– Teamet har et kanongodt ry for at lave innovative digitale kampagner, banebrydende AR-effekter og avancerede chatbots, siger Lasse Rasmussen, Managing Director, Dept, i meddelelsen.

Han fortsætter:

– Deres evne til at vækste, mens de arbejder i krydsfeltet mellem kreativitet, teknologi og data, gør os til et perfekt match.

Store ambitioner

Alex Miller, stifter og partner hos Byte, ser frem til ”at hjælpe Dept med at nå sin vision om at blive verdens førende digitale bureau”, og medstifter Jamie Kenny bakker op:

– Byte vil bevare sin innovative iværksætterånd, som vores kunder elsker, mens Depts mantra om at være ”big enough to cope and small enough to care” virkelig giver genklang med vores forretningstilgang, siger han i meddelelsen.

Bytes branding- og management-team fortsætter efter opkøbet af Dept, mens stifterne vil arbejde ”tæt sammen med Depts lederteam på tværs af landegrænser”, oplyses det i meddelesen.

Dept, som har hovedkontor i Amsterdam, har i dag over 1.750 medarbejdere fordelt på kontorer i 13 lande. Blandt kunderne er JYSK, Bose, Ganni, Mizuno, Netflix og Patagonia.