Elgiganten får et skræddersyet team på tværs af kompetencer og discipliner, når Publicis bliver nyt nordisk, kreativt bureau for elektronikkæden. Det oplyser kæden i en pressemeddelelse.

Elektronikkæden har gennem de seneste måneder gennemgået en bureau-pitch for at finde “den optimale konstellation, der skal sikre fastholdelse af positionen som markedsleder”, og i sidste fase stod valget mellem fire bureauer.

Jimmi Frederiksen, Head of Brand & Digital i Elgiganten i Danmark, siger i meddelelsen::

”Pitchrunden har været både svær og tidskrævende. Men vi er lykkedes med at finde et bureau, som vi tror kan tage os videre på rejsen og hjælpe os med at sætte barren endnu højere i fremtiden. Vi er derfor meget glade og ser frem til at smøge ærmerne op sammen med Publicis.” 

Ifølge oplysningerne fra Elgiganten kommer man fortsat til at samarbejde med NORD DDB, men ikke som hidtil.

”Publicis-teamet kommer til at understøtte alle nordiske og lokale initiativer. Samtidig forlænger vi kontrakten med NORD DDB, men med et tilpasset ansvarsområde og -omfang. Vi har stor respekt for samarbejdet med NORD DDB, og vi er glade for at beholde vores relation med dem,” siger Anna Pradzynska, Nordic Brand & Marketing Director i Elkjøp.

René Westendahl, Chief Communication Officer for Publicis i Danmark, glæder sig over samarbejdet, og det oplyses, at “Publicis stiller med et skræddersyet team, som går på tværs af fagområder.”

Elgiganten fortsætter sit samarbejde med Dentsu/Carat som nordisk mediebureau. 

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden.

Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.